|
|
|
|---|---|
| hur är den nya motorn i 116?? vet att den gamla fick lite klagomål så undrar om det har förbättrats nu??? någon som har erfarenheter?? | |
|
Jag har provkört motorn i nya 116i, jag tycker fortfarande att den upplevs på tok för klen, klivet upp till 118i är enormt. Trots att siffrorna nu säger annorlunda så är jag övertygad om att man fortfarande kommer ner i lägre förbrukning med 118i i verkliga livet. Den behöver inte jobba i närheten av lika hårt som 116i. |
|
| ...och 316i? | |
| 316i? Det finns det ju ingen, och har inte funnits på ett tag. | |
|
fredo: Med faceliften på 3-serien så finns det nu en 316! |
|
| Jag som ändå dubbelkollade på BMW.se, kanske inte i Sverige? Eller så är BMW.se konfiguratorn inte uppdaterad. | |
|
fredo: BMW.se konfigurator är inte uppdaterad, 316i finns till det facila priset 240.000.. |
|
| Det var det värsta! Fruktat pris! | |
|
Varför sätter inte BMW in 1,6T motorn i 1-serien? Med den motorn skulle 1án få bättre prestanda än dagens 120i med 2-liters motor, med bibehållen eller lägre förbrukning! Länk |
|
|
Brorsan har nyligen bytt sin gamla 116i mot en ny. Han menar att bränsleförbrukningen sjunkit med ca 1 deciliter/mil i snitt och att motorn är betydligt mycket trevligare än den gamla. Visst, den är fortfarande klen och drar mer än min diesel men det verkar som att det blivit ett bättre köp än förut. |
|
| Urma -> Tanken är fin, men har det inte gått lite väl långt när en Peugeot motor finns i en BMW? | |
|
Den sitter ju redan i Mini så varför inte? 116 motorn är en katastrof med alldeles för hög förbrukning i förhållande till sin klena prestanda. //Lövet |
|
|
Visst har BMW varit del i utvecklingen (bl.a. valvetronic) så det är inte "en peugeot motor". I största allmänhet skulle jag helt klart ta en bättre motor som är delad än att envisa med att ha en "unik" motor som är sämre... och så tycker BMW för 1.6T kommer sitta i nya mindre BMW modeller framöver. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.