|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw 528 -98 som har börjat krångla med förarbältet. Själva bältesinfästningen som åker upp o ner när man skjuter stolen fram o tillbaka har åkt ur läge på något vis. Själva plastkåpan som sitter ytterst på b-stolpen har liksom åkt ner en bit och gör att bältet skaver varje gång jag drar ut det och det åker inte tillbaka av samma anledning. Om jag med våld skjuter tillbaka den yttersta plasten (uppåt) så slutar hela bältesinfästningen att följa med stolens justering fram o bak, samt att bältesinfästningen inte kan "löpa fritt i spåret". Så alltså skaver bältet om jag drar det t ex framåt om det går bra när jag drar det utåt, neråt. Nån som har erfarenhet av detta eller vet hur det ser ut "bakom" plasten som kan ge mig nåt tipa innan jag har fransat upp hela bältet. | |
|
Så det är ingen med en E39 som har varit med om detta och har någon kommentar!? Tänker ge mig i kast med det här nu, ska byta om och gå ut och se om det går att lösa. skriver här om jag löste det eller var tvungen att ge upp. |
|
| Nu fungerar den igen och jag vet inte vad som vad fel. Tog bort inredningen/insidan till b-stolpen där själva bältet går igenom och såg att allt såg normalt ut. Sen satte jag ihop igen och nu fungerar det som det ska igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.