AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
960

Äntligen köpt diffbroms!

M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Måste bara få skriva av mig lite.. Efter 4 struliga säljare, allt ifrån "nä ja behåller den tills i vår till "orkar inte köra ner till bussgods", me div diffbroms till min E30 325 så kom ja idag över en Z3 klump i nyskick o fick ge d facila priset av 2500 riksdaler!!! Nöjd i kväll måste ja säga...... :D
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Låter fint, återkom med hur det känns efter montering =)

// MVH Jocke
M3
380
M3Crille
Projektet e i sin slutfas (innan ev turbobygge till våren) o förhoppningsvis sitter diffen på plats imorgon kväll me tillhörande testrunda.... ;) Ja återkommer!!
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
fy vilken lyckans ost du är..=P
gav 4500 för min 325 diff med 25% bromsverkan.
men kommer nog helt klart va värt investeringen.
lycka till med byttet.

mvh kim
M3
380
M3Crille
Känner mig rätt så lyckligt lottad faktiskt!! Trodde knappt d va sant när killen sa "ja vill iaf ha 3k för den.." ja bjöd 2k o hoppades o bad till jultomten men vi enades om 2500:-.. :D :D Hann inte montera den idag då ja hade för många bilar o rekonda på jobbet idag men imorgon ska den på om ja så ska sova på jobbet... ;P
M3
380
M3Crille
Då va den monterad o funkar yyyyyyyyyperligt!!!! :D :D :D Inga problem o ta stora rondeller på 2an o lite 3an... Så jädrans skoj.... hehe Åh va ja saknat denna förbannat svårfunna diffbroms!! :P Till alla som ev tvekar så e d värt varenda krona..... :)
Bidde det med original utväxling eller nåt lite roligare?

ser själv framemot snön i vinter med 323 compact och diffspärr kan det bli RIKTIGT spännande, underhållande JA, men jag gissar att man får vara lite försiktig med gasen för att inte göra en 360..

Diffspärren ger bra skjut ut ur kurvor och mycket mindre hjulspinn. Sen kan man rita dubbla lakritsermmar vilket såklart är mkt roligare om man gillar sånt.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
M3
380
M3Crille
D blev en me 3.45 utvxl.. Mest för att just den var till salu o ja lyckades va först på den! Att d sen e en Z3 diff o i nyskick gjorde inte valet svårare! Monteringen gick som en dans! Compact me diffspärr låter riktigt trevligt d oxå.. Ser fram emot mkt lek o skoj i vinter.... :)
Visa användare
249
Fredro
328i Touring (E36) -96
329iS Turbo (E30 M-Tech2) -90
Hur passar Z3 diffen emot E30 upphängningen??

ombyggnationer??

vet ni vad det finns för utväxling till dom???

håller på och letar ihjäl mig efter en diff... gärna "högt" växlad...

// Fredro
M3
380
M3Crille
D enda vi bytte va medbringarna där man använder E30 ist för Z3.. Sen e d bara o skruva dit igen! :D Min funkar hur bra som helst! Men som sagt d största problemet e att överhuvudtaget HITTA en som e till salu.. Iaf orig E30 klumparna brukar säljas innan dom hamnar på annons nästan ;P Lycka till i jakten iaf!!! Själv har ja letat i ca ett halvår men att ja inte fått tag i en förrän nu beror mer på struliga säljare..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.