AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.534

Eisenmann sport rear silencer 2XØ70MM

120d
Någon som har erfarenheter av denna bakre sportdämpare? Såsom passform, kvalite o ljud.

Eller är det överhuvudtaget ingen ide med en sportdämpare på en diesel?
So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
Har Eisenmann en ljuddämpare som passar till 177-motorn nu? Rördragningen är tydligen helt olika på 163 respektive 177, har varit i kontakt med Eisenmann ett flertal gånger med beskedet att det inte finns en ljuddämpare för 177-versionen än, det var utlovat till mars i år men det verkar inte ha dykt upp än.

120d
Det är denna jag syftar på står i och för sig inte att det är till 177Hp motorn men jag har mailat Schmeidmann spm säljer den o ställt ett par frågor o där har jag talat om att jag kör en 07:a med 177hp motorn o dom har inte svarat att den inte passar.

Sports rear silencer

--------------------------------------------------------------------------------

Eisenmann sport rear silencer 2XØ70MM
118D
120D

Product number: B5323.00700

Weight: 12 KG.

Guiding mount time: 2 hour(s)

Amount pr car: 1

Price excl. tax: SEK 4,123,63

Price incl. tax: SEK 5,154,53

Eisenmann is the leading sports exhaust factory in Germany.
Eisenmann also produces for famous BMW tuners like Kelleners and Wiesmann etc. the silencers has a beautiful deep sound that saves the characteristic BMW sound without being to noisy. The silencer is made of 100% stainless steel with round polished high gloss tailpipes with Eisenmann logo.

Each Eisenmann exhaust is handmade, and it will first be produced when you make an order, thats why there is about 30 days delivery, but we promise you it is worth waiting for!

So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
Jag har talat med Eisenmann-representant på plats i Frankfurt samt återförsäljare i Sverige (Xerius Racing) och det är inte samma ljuddämpare till till 163 och 177.

Du bör dubbelkolla med Scmeidmann så att du inte får fel produkt, meddela gärna om de faktiskt har den nya ljuddämparen, då finns här en till som skall beställa!
So
134
Soundborder
325dM e93 -09
120dM e87 -07
Kollade på Schmiedmanns hemsida, Eisenmann-prylarna ligger endast under e87, inte e87lc1 som är 177-varianten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.