|
|
|
|---|---|
|
Jag tänker sälja min 116i och köpa en faceliftad 118d istället. När jag kollar priser hos handlare på bytbil.com så finns det ett par importfirmor i GBG som ligger lågt i pris. Någon som känner till Europeiska Bilimporten eller Dereco HB? Är dom ok att handla av? Nån som känner till PKWdepot i Malmö? Jag har ingen egen erfarenhet av import och tänker inte importera själv just nu. Hur mycket lägre i pris bör en importbil ligga och är det en god affär att köpa en bil från en importfirma jämfört med att köpa en svensksåld bil via bilfirma? | |
|
Dereco HB är samma som www.eurobil.se och han som driver det heter Per Olof och har hållit på ett bra tag. Om man håller på och fuskar brukar man inte bli så långlivad och hans firma är registrerad 1986 i alla fall. De andra har jag ingen aning om. Importerade bilar ska alltid kollas upp ordentligt (ringa föregående ägare, begära serviceutdrag osv) eftersom det fuskas så förbaskat. Svårt att förutspå hur mycket lägre en importbil bör ligga än en svensksåld, runt 10-15% kanske? //Lövet |
|
| Aha om det är den Per Olof jag tänker på så känner jag hans tjej sedan gammalt. Kanske en garanti för att inte bli lurad :) | |
| Knappast lönt att importera en bil i den prisklassen via en importör - gör det själv istället, betydligt billigare och inte särskilt svårt. Köper du direkt från BMW krävs knappast ngn inspektion i verkligheten, dokument, historikuppgifter, bilder etc. är minst lika viktigt. | |
|
Dereco har funnits länge och det hette väl tidigare BMW-fynd eller någon liknande. Där har förekommit skruvade och illa krocklagade bilar men det är många år sedan något var uppe här på forumet. Jag håller helt klar t med tvesovla, köper du på BMW i DE så får du ofta en fräschare bil och förmodligen till mindre pengar än vad det skulle kosta att låta en importfirma ta hem en. ___ //Ulf |
|
| Jag får väl läsa importguiden här på forumet då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.