AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.673

Skalstolar till m3 e46?

oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Ska sätta i racestolar i bilen under vintern. Problemet som det är nu är att jag slår huvudet i taket när jag har hjälm på mig vid bankörningarna, är 186 lång. Har taklucka på bilen.
Så vill få ner arslet så långt det bara går, stolarna jag funderar på är sparco evo2+. Min fråga är om jag kommer sitta för högt om man även sätter fast dem med glidskena? Sitta i raceställlning nära ratten konstant blir lite jobbigt, även att stiga i och ur blir ju lite lättare om man kan skjuta bak stolen en del.

Kommer det funka? Andra stolar som kanske är bättre? Är rätt bred över rygg/axlar så ingen ministol, men behöver ingen xl-stol iaf ;)
Ko
63
Konstapeln
M3 E46 -03 SMGII
Jag har evo 2+ stolarna i min med glidskena.
Sitter grymt bra i dom. 185/81

Enda negativa är att dom är lite breda i framkant så man får inte in stolen helt i centrum med ratt dock inget som stört mig än iaf.
Något jag tycker är väldigt fint i M3orna är GT3 / GT3 Replica stolar..
Sitter som gjutet :) Men är det problem med hjälm i E46 standard om man är lite längre? Är själv 185cm lång.. Iofs är jag ganska smal så har ingen stor "inbyggd sittdyna" :D

MVH
GT3 (996) stolar inga problems att få in i M3:an! Sitter som en smäck, med glid skena. Så sitter man bekvämt åxå.

oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Hamnar gt3-stolarna i centrum också?
Maxey om du har monterat det i din bil och finns i stockholmstrakten skulle det vara intressant att provsitta om det är möjligt?
Sköna och sitter bra i dem gör jag, men vara suttit i dem när de sitter i en porsche ;)
Var hittar man dem billigast?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.