|
|
|
|---|---|
|
Hej.Ska byta olja i bakaxeln på en z3a vad ska jag ha för olja. Tacksam för svar. | |
|
Här Länk är Castrol rekommendationer. Som medlem i BMW CS får du 40% hos BMW. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Castrol m.fl borde ta och skärpa till sig, sidan anger 1L olja i slutväxeln när det ska vara 1.7!! (i 2.8:an iallafall) Har du diffbroms måste du köra på SAF-XJ för att inte slira sönder diffen Länk Innan du byter, åk till bmw och köp 2 nya pluggar, det finns en ny variant med O-ringar istället för de gamla med alubrickor. Kostade inte många kronor. |
|
|
Det visste jag ej Monobike.Tackar för tips det ska jag göra. Ha det bra. |
|
|
Ismail: Har din kusin fyllt på motorolja från lidl i bakaxeln? Vad är det för olja mer specifikt och var i z3:an vill du använda den? |
|
|
När det gäller oljebyte i bakaxeln på Z3 så lita inte på BMW eller oljebolagens mängd angivelser på min skulle det vara från 1 till 1,2 liter i verkligheten gick det åt 1,7 l så köp alltid hem två liter. |
|
| De har nog bytt olja nu efter 13 år......;) | |
| Jag tycker det är en del som undrar vad för olja det skall vara i diffen då har man kanske även glömt mängden och den jag köpte för ett tag sedan hade 20 år gammal olja så nog finns det en del kvar som lyssnar på BMW livslång olja. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.