AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.302

Ta bort innertak , e36

tj
432
tjoa
320d Touring -14
Är det nån som vet hur man får bort innertaket på en e36:a utan att skada det?Elluckan strular (kärvar)
så man måste väl öppna och kolla antar jag....
Motor funkar ju och allt är välsmort.

M.v.h Johan
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hmm...du ska väl inte behöva riva hela innertaket.
Det finns ju en "servicelucka" har du pillat bort den och kollat att vajern löper rätt?
/Klas
BmwPojken
Min taklucka krånglade oxå på en e36coupe, rev ner taket i helgen..inte särskilt svårt faktiskt...

ta bort solskydden och skruva ner deras fästen, ta bort lampandelen(sitter bara med clips,eventuella handtag i tacket skall lossas oxå, sitter med 2 skruv ivarje under små täckbrickor, sen så lossar du på alla "stollpskydd" i bilen a+b+c (sitter också bara med clips) taket kommer nu att vara hängande förutom i bakkant, för att få loss den i bakkant så trycker du hela innertaket lätt bakåt mot bakrutan så kommer det att lossna (taket sitter i spår ovanför bakrutan.
sen kommer du att se en stor svart kasset som sitter skruvad med ett tiotal torx-skruv, släpp dom och släpp kopplingen i framkant vid lampan så kan du plocka ut hela kasseten och ta med den till garaget och sedan i lugn och ro ordna med takluckan.
om du får problem så kan du ju maila mig...Byggregerar@hotmail.com

Lycka till.
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Tack för tipsen,jag ska sätta igång.....

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.