|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som vet hur man får bort innertaket på en e36:a utan att skada det?Elluckan strular (kärvar) så man måste väl öppna och kolla antar jag.... Motor funkar ju och allt är välsmort. M.v.h Johan | |
|
Hmm...du ska väl inte behöva riva hela innertaket. Det finns ju en "servicelucka" har du pillat bort den och kollat att vajern löper rätt? /Klas |
|
BmwPojken |
Min taklucka krånglade oxå på en e36coupe, rev ner taket i helgen..inte särskilt svårt faktiskt... ta bort solskydden och skruva ner deras fästen, ta bort lampandelen(sitter bara med clips,eventuella handtag i tacket skall lossas oxå, sitter med 2 skruv ivarje under små täckbrickor, sen så lossar du på alla "stollpskydd" i bilen a+b+c (sitter också bara med clips) taket kommer nu att vara hängande förutom i bakkant, för att få loss den i bakkant så trycker du hela innertaket lätt bakåt mot bakrutan så kommer det att lossna (taket sitter i spår ovanför bakrutan. sen kommer du att se en stor svart kasset som sitter skruvad med ett tiotal torx-skruv, släpp dom och släpp kopplingen i framkant vid lampan så kan du plocka ut hela kasseten och ta med den till garaget och sedan i lugn och ro ordna med takluckan. om du får problem så kan du ju maila mig...Byggregerar@hotmail.com Lycka till. |
|
Tack för tipsen,jag ska sätta igång..... Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.