|
|
|
|---|---|
m3_kosova |
Hej. Vill byta pedaler på min M3:a E36 och jag behöver tips på hur man gör. Ska man borra hål i dem nuvarande (orginala) pedalerna och sedan sätta dem nya över eller hur går man tillväga? All tips är mycket välkommet och jag är mycket tacksam till alla som tar sig tid att hjälpa mig. Bilen är manuell så 3 pedaler blir det + fotstöd. |
|
Har bytt pedaler på min M5a till Ultimate Pedals (USA). Fick borra eftersom det är aluminiumpedaler. Förmodar att Du menar att Du skall byta från vanliga gummipedalerna till aluminium eller titan? Att ta bort gamla gummit är en baggis. Sen bara mäta ut så det blir snyggt. Följde med skruvar etc + en hyfsad instruktion. Var litet värre att ta bort fotstödet, men det gick med litet milt våld. Skall se om jag hittar en länk till hur det ser ut efteråt. |
|
| Länk | |
m3_kosova |
Ok, så du tog bort dem orginala pedalerna så att du inte hade några som helst pedaler kvar och därefter skruvade fast dina aluminium pedaler? När jag tar bort gummiskyddet på pedalerna i min m3a så är det svarta järnpedaler under. Dem verkar vara svetsade för jag ser inga skruvar på framsidan. Så därför undrade jag om man ska borra hål i dessa svara järnpedaler för att sedan sätta på nya aluminum pedaler över som redan har förborrade hål. Huvudfrågan blir om man ska lägga pedaler på pedaler? |
|
m3_kosova: Ja du passar in alupedalen på de svarta org, borrar hål och sedan skruvar på dem =) |
|
m3_kosova |
tack för hjälpen då kör vi på det. |
| Yep. Aluminiumet är istället för gummit... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.