AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
608

Övre hjälpstyrarms bussning

Hej,tänkte svänga i på gds och fixa ovannämnda bussning. Någon som vet om det krävs någon form av fix eller är det bara att lossa och byta utan problem.

Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Vilken bil gäller det?

På min 540 touring -99 byttes denna för några veckor sedan och då fick vi pressa med nästan 5ton föratt få ut den gamla och den nya behövde även den pressas i.
e34-94.såg nått på mek tips om det.Kanske enklare att byta hela hjälpstyr armen?
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Läste mektipset nu och det låter som tillvägagångssättet var liknande det jag gjorde då e39:s v8:or har snarlik styrning som e34 till skillnad mot e39 med 6:or.

Kan garantera att du kommer behöva en press föratt få ut den gamla men har man väl det så är själva jobbet gjort på max 10min.
He he,det har man ju inte direkt i bakfickan. Får väl lämna in den då om möjligt.
He he,det har man ju inte direkt i bakfickan. Får väl lämna in den då om möjligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.