|
|
|
|---|---|
|
Hej, Kan nån hjälpa mig hur man koda om nyckeln ! Anledning är så att det finns inte batteri i nyckeln vid köpet av bilen,då provade jag igen efter monterats 2st batteri, men den fungerar inte för låset. Därför köpte jag begagnade annan nyckel som ägare har skrotat bilen och flyttade över lilla kretskort till min. Nu måste jag veta hur man koda om nyckeln, så att den skall fungera för centrallåset. Tacksam för alla hjälp ! Mvh. Ken | |
|
In i bilen, upp med alla fönster och stäng alla dörrar. Sen tar du nycklen och sätter i tändningslåset och vrider om till radioläge i 5 sekunder. Stäng sen av igen och ta ut nycklen rikta den mot backspeglen och håll in den stora runda knappen, samtidigt som du gör det så trycker du 5 gånger på den vänstra knappen(vänstra när du håller nycklen uppåt). När du tryckt 5 gånger och släppt den stora runda knappen så ska centrallåset låsa sig och låsa upp sig igen. Har du fler än en nyckel så måste du initsiera båda två direkt efter varandra. Funkade inte detta så byt knapp, så att du håller in den vänstra och trycker 5 gånger på den stora runda. De ä naaajs. |
|
|
Fan, 3 gånger ska man trycka, inte fem,.. Länk Länk De ä naaajs. |
|
|
Tack för tipset, Hakis. Min nyckel har bara 1st fyrakantig och 1st runda knapp,men jag skall prova det i morgon får vi se om jag kan lyckas med! Åter med resultat sedan. Mvh, Ken. Kensan. |
|
|
Är det den sk.. fällknivsnyckeln du har så ska du ta en annan nyckel och vrida tändningslåset till radioläget och sedan hålla fjärrnyckeln riktad mot dioden på instrumentbrädan och hålla knappen för upplåsning intryckt i ca 5-10sek. kan vara lite knepigt innan man kommer på exakt hur man ska göra.. fick testa ca 10ggr innan jag fick det att fungera på min första gången. |
|
|
hall112: Urskäkta att besvära dig men jag vill veta den hela proceduren hur du kunde lyckas med ? Jag förstår inte riktigt du menar med fällknivsnyckeln. Min nyckel har 2 knappar ( en med fyrkantig ovansidan & en med runda under fyrkantig knapp täcker över med gummi. Jag har inte lyckats än efter så många försöken. Jag har riktat mot bakinner spegeln, men du nämnar mot dioden på instrumentbrädan ? Skall den tändningslåset på radioläget hela tiden under processen? Skall den inte tillbaks till noll( 0 ) läge ? Tacksam för hela informationer. Mvh, Ken Kensan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.