AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.156

frontemblem z3cm

le
13
leppee
E9
E24
z3 Mcoupe
hej
det fattas ett frontemblem på min z3 m coupe,vad är diametern på den?var skall den sitta?

Menar du BMW emblemet på huven? Länk

/Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
le
13
leppee
E9
E24
z3 Mcoupe
jepp

Vet inte om jag förstod frågan riktigt. men det ska synas rätt bra om vart den ska sitta om det nu inte är så att försänkningen blivit igenspacklad.
Gå in på närmaste BMW. kostar c:a 150:-

/Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
le
13
leppee
E9
E24
z3 Mcoupe
försänkning?? då har det blivit igenspaklat

Vad var det för bil du köpte egentligen? =)
Det här är bara en bild jag googlade fram men på den ser du hur huven ser ut utan emblem. Länk

/Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
le
13
leppee
E9
E24
z3 Mcoupe
z3 m coupe är det,men en sådan sänkning finns ike som är på bilden,den är helt slät ofin ,mysko?

Var ute och kollade på min och visst är det en försänkning för emblemet. Kanske kan du trycka dit emblemet oavsett, skillnaden blir väl bara att den sticker upp lite mer än original...
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Har han igenlagd emblem-försänkning lär ju inte hålen finnas kvar för emblemet heller :)

Var glad i stället att någon tidigare ägare gjort dig en tjänst, bilarna ser så myket cleanare ut utan det fula emblemet på huven.

__
/Chrille
Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
leppee: Kan du inte fixa en bild på din huv? Är lite nyfiken på hur det ser ut.
le
13
leppee
E9
E24
z3 Mcoupe
bilen är redan på vintervila,men där embleme skall sitta så är det helt slätt

Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Grattis! Snyggare utan ;)

Mycket snyggare. Tidigare ägare har gjort dig en stor tjänst!
Nu vill jag inte förstöra för dig eller skrämma dig men vi får hoppas på att det är gjort ordentligt, Har sett några skräckexempel där spacklet rest sig efter något år och istället har man fått en utstående platå.

/Calle

"M Needs No Gimmicks"
Länk
le
13
leppee
E9
E24
z3 Mcoupe
jag tycker nog om att allt skall vara orginal ja int för tuning osv om ni förstår,
ja e lite konservativ

Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
många tycker om att förändra sina bilar efter sin egen smak, och då är det enkelt att ta bort de saker som är originalstyling, inget fel i det om man tycker om det, bara det inte blir en stil som de flesta väljer bara för att det ligger i modet just nu, jag som är till åren och alltid lagt märke till detaljer på bilar genom åren, har också sett hur modet växlat på utrustning och hur en "deluxe" bil såg ut jämfört med en standard, för i regel fanns endast det och välja på, dagens "paket" fanns inte förr i tiden.

Som liten grabb så har utseendet på bilar etsat sig fast genom åren och själv tycker jag det var bättre förr, men det är en annan sak, därför förstår jag "leppee" hur han vill ha det, själv har jag hängt på mycket på min Z3, den är definitivt inte "cleenad"för jag vill ha lite retrostil på bilens i övrigt lite retrostuk på karossen, jag tycker det är roligare att gå runt och titta på bilar som har en egen touche än det stylingspråk som varit sista året där allt nästan är samma, svart, svart grill, sänkt,igenmurade fönster, extrabreda däck, stora fälgar, möjligen vita blinkers.

Tycker man om det, så ska man ha det så, men alla ser ungefär lika ut, kul om någon sticker ut med något annat.

Nu kom jag ifrån inledningen lite men därför jag förstår hur trådskaparen vill ha det
mvh Uffe/bildock
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
leppee
ang ditt BMW-märke på huven, jag förstår hur det ser nu, och det finns egentligen bara två vägar för dig att gå.

Den ena är att behålla huven som den är och lägga märket därpå, det finns två tappar på baksidan om märket, borra motsvarande hål i huven med sugpassning och med ett kontaktlim trycka dit märket eller knipsa av tapparna då dessa endast är av plast, och använda dubbelhäftande tape och trycka dit märket. Fördelen med den här metoden är att det i stort sett inte kostar någonting då du köper ett märke på skroten i nyskick för någon femtiolapp, och sedan har det så här tills du får sådana skador eller stenskott att du vill lacka om huven och då åtgärda brunnen för märket,

Det andra sättet är som jag sade ovan att helt enkelt lacka om huven och då ta bort ispacklingen av märkesbrunnen

mvh Uffe/bildock
le
13
leppee
E9
E24
z3 Mcoupe
tack för ditt inlägg, jag har hållit på länge o restaurera sportbilar från 60- 70 tal o jag älskar dom,senast min 3.0 cs som är nu orginal efter 2 års jobb,jag är den typen som vill att allt skall vara tip top ,hellre håller jag allt orginal så länge det går i ställe för någon tuning
Mitt motto är "alles in orginale zustanden"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.