|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Sitter och kollar efter m3or på blocket och det finns väldigt få med röd eller orange inredning. De få jag hittat har inte allt jag vill att bilen ska ha: * SMG II * Nav 16/9 * Taklucka * Harman kardon * 19" original Har även kollat i tyskland (mobile.de) och där har jag inte hitta en enda som uppfyller mina krav! Otroligt. Alltid är det något som fattas... i dessa fall taklucka eller harman kardon. Ringde till bmw och hörde om man kunde eftermontera men det lät inte som att det var möjligt. Någon här som har en sådan bil, känner någon eller har sett någon på annons? Konstigt att dom ska vara så ovanliga. | |
| beställ en ny. har man så specifika krav är det inte lätt att handla beg. | |
|
Orange har aldrig funnit. Menar du sadelbrun inredning? Röd inredning är ganska extremt på en BMW... M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Bör vara Zimt läder du tänker på, om du låter tiden gå kommer garanterat en med din spec upp, kan du tänka dig vilken exteriör färg som helst? Stephan |
|
|
Precis, jag menar den brun-orange'a. Och det är M3 e46 jag pratar om så jag tänker inte beställa en ny eftersom det inte går, och skulle vara för dyrt. Ja allt utom den ljusa silverfärgen. Den csl-gråa vore det bästa men den färgen + röd eller orange inredning är väldigt ovanligt. Har bara sett sådana gråa med röd inredning i England och USA. Annars går svart och mörkgrå bra också. Tycker ändå det är konstigt att man inte hittar någon när man kollat igenom hela svenska och tyska marknaden :/ Har hittat en superfin carbonsvart med orange inredning men den saknar taklucka. |
|
|
Det går inte ha så specifika krav som du har när man letar begagnat. Jag försökte själv och då får man helt enkelt vänta (ibland i all evighet). Enda sättet att få med allt är ju att beställa nytt och det tåget har gått när det gäller E46 M3. Lite flexibilitet måste du nog ha faktiskt vad gäller utrustning annars blir det svårt. Skit i takluckan är mitt tips. Varför vill du ha en massa extravikt på taket (där det stör som mest) och försämrad takhöjd? //Lövet |
|
|
Här är några med "rätt" utrustning...dock en silvermet: Länk Länk Länk Länk Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Tack för tipset men jag har kolalt alla dom där redan. Det är något som sknas på vareda en eller å har dom gått för långt. Men jag får leta vidare som sagt... sist hittade jag en carbonsvart med röd inredning och allt det jag vill ha. Men den sålde jag tyvärr vilket jag ångrar väldigt mkt nu... | |
|
Ok, hade visst kollat lite för snabbt...men den sista länken har väl allt du vill ha? Eller är 8800 mil för mkt? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
m3_kosova |
heheh du är ute efter min bil. Den har allt du vill ha + competition package och inte nog med det. Den har bara gått 1500mil :). Årsmodell -05. Frågan är hur mycket hade du tänkt lägga ut för en sådan bil. Kanske kan sälja den till dig ;). |
|
8800 är lite för mkt. Hade tänkt mig max 6000 mil. Men den sista var ju stylad så den såg förskräcklig ut, och så hade den inte 19". Men tack ändå so sagt:-) m3_kosova, du har PM |
|
|
Tja! Du letar efter den här Länk :) Zimt skinn + nästan CSL grå är inte lätt att hitta.. // Andreas |
|
| gnator, mycket fin bil men den har gått för långt och så saknar den navigator. Tack ändå | |
|
Du bör nog börja förbereda dig på att förbli billös med de kraven helt enkelt. För när rätt bil dyker upp så kommer du klaga på att den är för dyr. Vad ska du med en 7 år gammal navigator till förresten? //Lövet |
|
|
håller med, jag ser dt som ett minus med navigator. de gamla som sitter i tidiga E46 är fula som stryk. kör hellre min garmin. |
|
|
Klart det inte är minsu med navigator. De uppgraderades vid 04 med 3D-vy och dom fungerar hur bra som helst. Är ju precis likadana som på nya bilar. Sen har man skärmen för att se 2 olika bränsleförbrukningar och massa annat. Läsa sms kan man också göra. Och visst går det att hitta om man letar noga. Har en på gång nu. Min gamla bil uppfyllde dessutom allt jag skivit ovan så det är väl ett exempel på att det går. |
|
|
Då har man hittat bilen :) Hittade den i Tyskland. En 04'a med all utrustning som jag skrev och rätt färger! Den som letar den finner :) Ett smakprov: Länk Länk |
|
| finns väll inget fulare än en navi med sugpropp i framrutan?? i en m3 ska de va en original 16:9 om de ska va ngn navi alls!! så snyggt. | |
| SNYGG! Nya svarta paneler inne så är den helt perfekt! | |
|
Nu är den "färdigcappad" och redo för nya äventyr:) Länk Länk Länk Den enda jag saknar är en digitalbox till TV'n. Någon som satt in en sådan? Vad kostar det? Och har ni lämnat den till BMW? |
|
| Riktigt fin bil. Roligt att se att du hittade rätt till sist. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.