|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
pg_ice |
sista halvsekunden var bäst :) dra på lite nästa video gubb köra det kan ju alla göra haha fränt bygge kör du med original grejorna i motorn eller hur mycket har du bytt där. jag är sugen som fasen på kompressor på M3an,får se när det blir av. |
|
Joo jag vet lite klen körning men det var mycket trafik så får la göra en ny film.. Jag har bytt i stort sett allt som behöver bytas Ross racing kolvar Nya stakar Balanserad vev Schrick kammar Portad och planad topp Uppborrade cylindrar Det är ungefär det som är gjort med motorn. |
|
|
Ny film: Länk Fortfarande så går den inte riktigt men kanske kul o se lite film ändå. Den går ju ändå inte dåligt... :) |
|
|
Verkar gå bra och ligger bra på vägen. Jevla mycket avgasljud va? :-) |
|
| Jag har hörselskydd när jag kör.. Låter inte så mycket i filmen tycker jag men i verkligheten är det sjukt högt.. :) | |
|
Hej vad har du för styrsystem ? Orginal eller eftermarknadssystem, typ NIRA, Civinco ? Har du hunnit med att mappa och bromsa den ? Förstår att du behöver hörselskydd......:-) |
|
|
Tjena! Jag kör med original och kommer att göra det om jag inte bestämmer mig för att ladda mer än 1,5bar för då tror jag inte att original hänger med riktigt :) Jag har inte mappat den eller bromsat den än och detta p.g.a. att jag inte klurat ut varför mitt laddtryck inte är mer än 0,6bar. Så fort jag har löst den biten så ska jag till Danmark för att mappa och bromsa den. Mvh |
|
| Mappningen kan inte ha med laddtrycket att göra då? | |
|
Nej det ska inte kunna påverka. Det är dumpen som styr laddtrycket så det skulle kunna vara dumpen som är kass. Jag tror inte att det är det men jag ska testa med en ny. |
|
pg_ice |
jäkla härlig sång i bilen den går ju precis som min M3a :) kör du på 0.6 nu så borde du väl ligger strax över 300hp va |
|
Aa runt där.. Men den är slöare än din M3'a på lägre varv kan jag lova. Jag har kompsänkt den ganska rejält :) Men när jag får upp laddtrycket till 1,4 vid 7000rpm så bör den vara ganska rapp även vid lägre varv. Kan man ju hoppas i alla fall :) |
|
| är det inte riskabelt att köra med orginal mapp med tanke på bränslet | |
|
Det är inte original mapp. Den är mappad för ett laddtryck på 0,5. När jag väl får upp laddtrycket så blir det inget körande fören den är mappad :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.