AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.490

E46 facelift och M-aerodynamikpaket

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Tjena!

Letar vinterbil och kikar på E46or. Min fråga gäller exteriöra M-paketen till dessa bilar. Det finns ju två olika M-paket till dessa bilar, en tidig version (som är ganska lik originalutförande) och en sen version (där frontspoilern är mer lik den som sitter på M3 E46).

Min fråga gäller när det nya paketet infördes. Jag har sett pre-facelift-bilar med det sena paketet och faceliftade bilar med det tidiga paketet. Detta gör mig mycket förvirrad. Vilka kombinationer var möjliga att få från fabrik och vilka skvallrar om eftermontering?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
är 99% på att det endast hänger ihop med facelift/icke facelift.
då talar jag om sedan/touring, coupen hade ju "nya" m-fronten med icke-facelift ett tag.

ett annat rätt säkert sätt att se om bilen har fabriksmonterat m-pak är om den har svart innertak, extremt få icke-mpak-bilar som har det, och det är ingen som gör sig besväret att eftermontera det, något som relativt lätt kan göras med resten av m-sportgrejerna.
I denna tråd hittar du bilder som visar skillnaden mellan M-pkt I och M-pkt II:
Länk

Pre-facelift med det du kallar "sena" paketet (förmodar att du menar M-paket II), hade jag själv, se bild nedan, eller bilder under min profil.

Men jag undrar om det verkligen är M-paket I du sett med faceliftade bilar...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag har sett flera faceliftade bilar med M-Sport 1. Måste ju ha gått att beställa som extra aerodynikpaket istället för den vanliga plasten. Jag har dock ingen aning om den har M-sport 2's interiör dvs. M-ratt, M-lister etc.

M-sport I hade precis som II svart innertak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.