AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.521

Dimmljus med p-ljus fram Raggfaktor eller Böserblick eller bara fult

Sida 4 av 4
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Micke O,

Du tycker ngt är vansinne och svarar med samma mynt, logiken är strålande, eller inte.....

folke, Har du ngt bättre förslag på hur jag skall kunna behålla den lilla sikt som man har med halvljus när man blir bländad av ngn som vägrar inse att deras kombination av halv- och dim-ljus bländar så skall jag i fortsättningen använda mig av den?

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Googles johann har vi ju kommit överens om ;)
Jag håller med Johann. Är inte helt ovanligt att jag blir bländad av bilar med halvljus/dimljus, speciellt kvällstid och/eller blött väglag. Jag förstår inte att det ska vara svårt för vissa att förstå att det finns folk som blir bländade även om de inte blir det själva. Det borde vara tillräckligt för att inte ha på dem, tycker jag. Och eftersom man även riskerar böter så förstår jag ännu mindre varför man envisas att ha dimljusen påslagna.

Personligen tycker jag även att dimljusen är helt värdelösa även i dimma.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Verkar som folk är mer irriterade över dimljus än folk som kör som idioter i trafiken. Moralfrågan är vad är värre köra 180 på almänväg eller åka med dimljus på?
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Beror väl på omständigheterna.

Vilket är värst att åka omkring och blända folk eller köra 180 ensam på motorvägen, ganska lätt val eller hur?

Själv bryr jag mig inte om ngn åker med dimljus på så länge det inte bländar, det är alltså inte dimljuset sig jag bryr mig om.

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Det här är bara ett ypperligt bevis på att folk har för lite meningsfullt att göra med sina liv, som orkar ödsla tid till att irritera sig på något så trivialt.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tyvärr är det inte bara folk som kör 180 på en tom motorväg eller hur? Och det måste vara omöjligt att du bländas av alla dimljus.

Även de gångerna när man kört en bil som har dimljus/halvljus har jag aldrig blivit stoppad eller bötfäld för att ha kört med dimljusen på. Trots att jag blivit "stoppad" i en slumpmässig nykterhetskontroll. Tror lagstifftningen är gammal och kommer nog anpassas i framtiden.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Acey,

Visst är det så, jag blir inte bländad av alla dimljus.
Och folk kör som dårar ibland. Jag tycker nog det senare är värre.

Så de har inte ens sagt till dig om dimljusen?
Vad gäller lagstiftningen får vi väl se, fattar inte ens att folk orkar gnälla på den nuvarande lagen. Är det så viktigt att får köra med dimljus?

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nej det har dom inte. Visserligen tänkte jag inte på att jag körde med dom på var inte min bil men ändå. Det verkar inte vara prio ett. Det känns som det är något man får böter för om man kör en snabb bil, åker dit för fortkörning och polisen vill straffa dig. Farsan som inte vet bättre har kört med dimljusen på de senaste 15åren utan böter.

Jag skiter i lagen åker utan dimljus ändå men jag trodde aldrig att dimljus kunde skapa så häftiga reaktioner.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.