|
|
|
|---|---|
|
Hej Fick min 118D i fredags! Första fabriksnya bilen någonsin. Nu till frågan. Är det någon här som själv monterat blockvärmare och grenkontakt med kabel för kupéfläkt ? Har tittat lite som hastigast men hittar ingen plast/gummi genomföring från motorrummet in till kupén,man vill ju inte sätta borren i nya bilen. Ser fram emot lite bilder på en installation. Ha det gött allihop så länge ! | |
|
Verkligen ingen som monterat motorvärmare ? Skulle verkligen vara till stor hjälp om någon kunde lägga ut lite bilder på hur man drar kabeln in till kupén. |
|
|
Defa har väl nåt kit med laddning av batteriet samtidigt: Länk Mvh |
|
|
Jodå DEFA har grejerna, Pris ca:2700kr men hur drar man kablaget in i kupén ? Finns det färdig genomförning eller måste man hålsåga ? Frågade BMW i göteborg och fick svaret att "Kom du ner till oss så monterar vi åt dig för 7000kr" så det finns några kronor att spara om man monterar själv mao. |
|
|
På lite äldre BMW så går originalkablar i gummi-genomföringar under DME och ABS boxarna - där kan extrakablar dras, vet inte hur det är på 1-serien... Mvh |
|
|
Jajamen, helt riktigt jag drog kabeln till kupén genom boxen på passagerarsidan i motorrummet genom en plast genomföring på min e39. Får kolla själv när jag får tid. Tackar för svaren |
|
|
såg att nån skulle ha 7000 för jobbet.Jag betalade 2000 på Proauto i Nyköping.Det va väll ett kanon pris? |
|
|
Kanonpris ! Bara materialet kostade mig 2000 kr. Har du lust får du gärna berätta hur dom drog kabeln in till kupévärmaren extra plus om du kan ta lite bilder på installationen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.