AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.561

Motorvärmare och grenkontakt 118D -09

Hej
Fick min 118D i fredags! Första fabriksnya bilen någonsin.
Nu till frågan. Är det någon här som själv monterat blockvärmare och grenkontakt med kabel för kupéfläkt ? Har tittat lite som hastigast men hittar ingen plast/gummi genomföring från motorrummet in till kupén,man vill ju inte sätta borren i nya bilen. Ser fram emot lite bilder på en installation.

Ha det gött allihop så länge !
Verkligen ingen som monterat motorvärmare ?

Skulle verkligen vara till stor hjälp om någon kunde lägga ut lite bilder på hur man drar kabeln in till kupén.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Defa har väl nåt kit med laddning av batteriet samtidigt: Länk

Mvh
Jodå DEFA har grejerna, Pris ca:2700kr men hur drar man kablaget in i kupén ? Finns det färdig genomförning eller måste man hålsåga ?

Frågade BMW i göteborg och fick svaret att "Kom du ner till oss så monterar vi åt dig för 7000kr" så det finns några kronor att spara om man monterar själv mao.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
På lite äldre BMW så går originalkablar i gummi-genomföringar under DME och ABS boxarna - där kan extrakablar dras, vet inte hur det är på 1-serien...

Mvh
Jajamen, helt riktigt jag drog kabeln till kupén genom boxen på passagerarsidan i motorrummet genom en plast genomföring på min e39.

Får kolla själv när jag får tid.

Tackar för svaren
Te
7
Tedda
325ti-02
såg att nån skulle ha 7000 för jobbet.Jag betalade 2000 på Proauto i Nyköping.Det va väll ett kanon pris?

Kanonpris !

Bara materialet kostade mig 2000 kr. Har du lust får du gärna berätta hur dom drog kabeln in till kupévärmaren extra plus om du kan ta lite bilder på installationen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.