AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.438

330touring på Novation i Uppsala

Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Hejsan.
Tänkte kolla med er här om de e någon som har erfarenheter från Novation i Uppsala??
En kompis o jag ska eventuellt åka dit o kolla på en 330Touring 01(Länk ), o då tänkte jag som sagt bara kolla om någon vet hur firman e samt om någon kanske vet något om denna bil, kanske vart någon här som ägt den???
Har sagt till han att kolla upp om han kan få tag på tidigare ägare o så.
Men de e ju surt som sagt att åka ända från Jönköping o inget e som man färväntar sig.

Tacksam för svar///Jonas

Ride it like you stole it!!
Sl
86
Slex
G45 X3 30e 2025
Jag har en kompis som har köpt alla sina bilar där (530D och 535D) och han är super nöjd.

Själv har jag inte varit där men enligt honom så är det bra.

/Alex
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har aldrig köpt begagnat från Novation, men däremot köp ny bil samt anlitat verkstaden. Jag har bara goda erfarenheter av Novation från de sju år jag varit kund där.
Terry N
Ska till Uppsala i morgon, kan ev. kolla på den, men kan inte lova att jag hinner. Återkommer i så fall.

Mvh Terry
Visa användare
217
Jonas 328
318im Touring-97
Tack för alla svar, låter som att man kan ta sig en sväng då.
Terry N hinner du så skulle jag vara väldigt tacksam, men hinner du inte så förstår jag.

Tackar än en gång

Ride it like you stole it!!
An
72
Angel Eyes
318d Touring -10
Först vill jag säga att företaget verkar bra! Mycket trevliga och servicemindade. Var där och provkörde en coupé innan jag beställde min.

Men just den bilen som du länkar till skulle jag inte bemöda mig att kolla på. Var nämligen där igår och kollade på den åt en kompis. Kopplingen var slut. Vibrationer vid inbromsning. Det fanns början till rost. Sprucken spoiler fram, repor i lacken. Slitna säten fram och sliten ratt för att ha gått dem milen. Den var svensksåld men kändes som den hade gått det dubbla mot vad som står på mätaren.

Så letar du efter en fräsch...leta vidare. Ett tips är en 330 som står på Bilcity i Danderyd. En mörkgrön med ljust skinn. Riktigt fin! Vi tittade på den förra veckan men kompisen fick se den här i Uppsala och eftersom den hade sportstolar och Harman/Kardon var den mera lockande. Den blev en besvikelse men vi råkade ramla över en tredje 330 som var tokfräsch med rätt utrustning så det slutade med den :)
Jag köpte min bil på Novation, verkar vara ett bra ställe. Har bara hört bra om dem
Köpte min bil där. Mycket nöjd.
För närvarande verkar Novation ha aggressiv prissättning. Kanske har de likviditetsbehov med >100 bilar i lagerhallen...
153
Häggman
M3 -04
M635CSI -85
320is Italian Style
Jo de verkar vilja bli av med lite bilar då priserna är relativt låga. Eller köper ingen för att säljarna är jä**igt otrevliga och buttra?

Grabbarna på Verkstaden/reservdelar är trevliga och gör ett bra jobb!
Har köpt bil av Novation, mycket trevliga och framförallt hjälpsamma försäljare. Köper jag någongång ny BMW är det inte omöjligt att det blir hos Novation.

Bilen du länkar till (SBAXXX) med glaslucka, HK, sportskinn mm har dykt upp i annonser lite då och då. Den stod hos BMW Solna våren 2005 när jag köpte min tidigare 320iT. Har säkert sett den 2-3 gånger på Blocket så den bör ha haft ett antal olika ägare på relativt kort tid.
Troligtvis är det därför den kan kännas lite sliten torts få mil, sen är den ju också närmare 8 år gammal vilket också gör sitt.

Kopplingen brukar få ta en del stryk på bilar med högt bottenvrid, oftast är det inte buskörning som sliter mest på kopplingen utan att föraren missar att kliva av kopplingen vid växling samtidigt som gaspedalen tryks ned.

Rost är tyvärr "standard" på E46, tyvärr har rostskyddsgarantin gått ut på denna dessutom.
Ja rost är tyvärr standard verkar det som. Jag köpte min 6 mån före rostskyddsgarantin gick ut och gick i princip med lupp och granskade alla ytor. Jag fick ny baklucka, huv samt två nya dörrar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.