AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
36.401

Trim till Bmw M6?

Sida 5 av 6
Precis du har ju några år på dig. Och att plocka bort kompressor och sätta tillbaka igen är inte speciellt tidskrävande för en kunnig persson. Jag har ju bara en gamal m3 med kompressor men har ändå lagt ut 7-800 000:- på den så att plocka bort kompressorn för säg 10000:- en gång per år tycker jag inte är något att bråka om. Då m5:an är mycket dyrare samt kompressorkittet också är dyrare så kommer ju den procentuella kostnaden för dig att montera av och på kompressorn vara försummbar ;-)
Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
Nu har jag hämtat bilen!
Jag var otroligt nervös när jag skulle provköra bilen första gången, när jag körde iväg lite långsamt så märkte jag ingen skillnad alls, men när vägen öppnades lite och jag tryckte gasen i botten så började bakhjulen spinna hysteriskt och lämnade efter sig ett stort rökmoln och två långa svarta streck.

Det är en rejäl skillnad på effekten nu, men det är det ökade vridet som är den största skillnaden, bilen känns väldigt mycket starkare och vassare nu.
Men dom dubbfria smala (245:or) vinterdäcken som sitter på klarar absolut inte av effekten, jävlar vad det spinner hela tiden:)

Resan hem var helt underbar, det blev en rejäl omväg, vi hade tänkt att köra hem på två dagar, men det tog nästan en vecka, nästan 600 mil blev det, med en bränsleförbrukning på ca 2.2liter milen. Men det var värt varenda deciliter! Den som säger att pengar inte kan köpa lycka har aldrig handlat på G-power.

När vi låg och körde i ca 170km/h på autobahn så hamnade vi bredvid en sl63amg som ville rejsa. Min polare sa att merca föraren såg minst sagt förvånad ut när vi lämnade honom långt bakom oss. Sen när jag saktade ner och han kom ikapp oss igen så hade han ett stort flin på läpparna och gjorde tummen upp. Då så rann det faktiskt ett par glädjetårar ner för mina kinder:)

Senare idag så ska jag lämna iväg bilen till en duktig polare som ska modifiera fronten och bakkjolen lite, samt montera en sänkningsats (den ska inte sänkas mycket, bara någon cm så det ser lite bättre ut) och så ska han lacka mina slutrör mattsvarta.
När det är klart så ska en bekant till honom komma och göra en riktig nogrann polering och rekond.

Själv så är jag tvungen att åka till Finland (av alla jävla ställen) och jobba ett par veckor. Jag har bokat tid med en duktig fotograf när jag kommer hem.
När jag har fått bilderna av honom så lovar jag att dela med mig :)

På återseende!
Nescobar Aloplop:

Trevligt story låter underbart:=)

Bilder näää vi jag vill ha filmer så vi kan se på underverket när den går på vägen.

Ha en trevlig dag/kväll i bilen
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Jag förstår att det känns bra :)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Film vill vi ha!
film som sagt :D vad är det du ska göra med fronten och bakkjolen??
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Jag vill också se film! :)

Undertiden vi väntar på din film kan vi ju glädja oss åt denna:
Länk

En undran bara, Gör du inget själv med bilen? Inte montera av kompressorerna inför besiktning, inte polera bilen å inte ens tar ett kort själv på bilen?

Nej jag ska inte klaga, det är nog många som gör så ;)

__
Nisse Ljung
Skoj att du fått tillbaka bilen :-) och roligt att du tycker den går bra. En film vore såklart skoj.

Bänkades bilen före och efter, isådana fall hur mycket effekt var det innan och efter?
Min bil gav ca 30hk mer efter inkörning av kompressorn då jag bänkade den senare igen på samma bänk.

Perssonligen tycker jag att aha upplevelsen är större mellan 230 till 330hk än upplevelsen mellan 340 och 540hk.
Förstår du vad jag menar och hur känner du?

Skoj med lite test från g-power, jag var själv riktigt sugen på dom innan jag beslutade mig för ess
Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
Tjena grabbar, kul att min tråd vaknade till liv igen!
Just nu sitter jag och ugglar på hotell Ilves i Tammerfors och jag kan säga att jag saknar min bil sjukt mycket! Kör runt i en fruktansvärt slö Golf om dagarna (hyrbil).

Nisse977:
Hahaha ja jag kan förstå att du undrar och svaret är nej, jag gör ingenting själv med bilen, bortsett från att köra och tanka.
Anledningen är att den att jag är hyfsat oteknisk, jag gillar inte att bli smutsig och jag gör alltid illa mig så jäkla mycket bara jag försöker byta en glödlampa.
Så jag har lagt ner det där med att försöka själv, det är enklare och det blir bättre ifall man låter någon expert sköta sånt. Visst, fota bilen själv hade ju jag kunnat göra, men det är sån otrolig skillnad på bilder som en glad amatör som jag tagit med kompaktkameran och bilderna som ett riktigt proffs tar.
Jag hoppas att snön och isen ligger kvar när jag kommer hem, och att det är fint väder, jag tror att det skulle kunna bli riktigt snygga bilder ifall jag kör ut den på någon sjöis när vi ska fota den.

Bmw_jerry:
Fronten ska modifieras lite, dom svarta prylarna som sitter längst ner på den ska göras om lite och lackas i bilens färg. Länk

Och hela bakre stötfångaren ska bytas ut mot en som tillhör M-sport paketet ist. Fast med uttag för dubbla slutrör såklart. Tanken är att bilen ska bli sjukt clean och stilren ut, men att folk inte ska se vad som är gjort med den direkt.

ryk 330ix:
Nej tyvärr så bänkade vi inte bilen före och efter, det ångrar jag. Men jag tänkte ta det sen när jag ska besiktiga bilen första gången och kompressorerna är bortplockade.
Jag har inte hunnit köra så mycket med bilen än men jag känner absolut en väldigt stor skillnad mot original. Speciellt när det gäller vridet.

Jag har funderat lite på hur man ska förklara hur bilen känns nu, och hur skillnaden mot originalbilen känns och jag har kommit på ett bra sätt att förklara känslan.

Alla som har åkt i en Mercedes E55 Amg (den kompressormatade modellen, inte den slö gamla jäkeln..) vet vilket sjukt vrid det är i den, den är verkligen enormt stark, men den saknar den där spetsiga udden som en M5 E60 har.
M5an i sin tur har ett betydligt mindre vrid, men den har ju spetsen och varvvilligheten. Min bil känns som att dom har tagit det bästa från båda bilarna, nu har jag både vridet och urstyrkan i kombination med den vassa spetsen och varvet. Det är en härlig kombination!

Nej nu är klockan efter tolv här i muminland, ska se ifall dom har dragit igång någon finsk porr på payperviewen. På återseende!
Jo självklart förstår jag att det är stor skillnad mot orginal ;-) lite svårt att beskriva vad jag menar. Det jag försökte säga är att jag tycker skillnaden på en tex 330 med 230hk och en m3 med 343hk är en vansinnig skillnad i acc, medens m3 med 570hk inte ger samma aha upplevelse som det tidigare fallet. Men att skillnaden känns markant är inget tvivel om.

Kan tänka mig att den har mycket bättre vrid och orkar mer på låga varv, sedan när den kommer upp i varv så blir det en jäkla åktur :-)
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nescobar:

En liten vänlig påstötning om film kan väl inte skada? ;)

Mvh
M-
110
M-Olo
328i -99
Eller foton :)

A brilliant mind trapped in the brains of an idiot.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nescobar:

Du har väl inte glömt oss? Film nuu! ;)
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Följer också tråden med spänning skulle vara jävligt kul att se hur det gick
Pajazzo
Trådskaparen har inte varit inloggad på 5 veckor. Någon som vet något?

//P
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Har han blivit kidnappad i Finland månne?...
nu vill vi veta vad som hänt och hur det gått
Jag vet inte varför, men som tidigare inlägg jag gjort i tråden så får jag känlan av en som bara vill ha uppmärksamhet på nätet och någon verklighet finns inte kopplad till tråden. Mer och mer tyder på det. Men å andra sidan har flera inlägg varit så pass seriösa att jag verkligen kan ha fel och hoppas jag har det då det vore roligt med en g-power m5. Jag tror att det bara är en lufttråd men hoppas och kommer vara den första att be om hövligaste ursäkten för mitt påhopp när motsatta bevisas.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Har samma känsla som ryk. Verkade konstigt redan då M6:an såldes väldigt snabbt och sedan hittades omgående en ny M5 touring som passade.

Betydligt längre tid tar det att skaffa bilder och film...

Endast en känsla och inte alls baserat på fakta. Hoppas också jag har fel.
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Följer också tråden! Man vet faktiskt inte vad som hänt, han kanske har krockat bilen och skadat sig lr nått liknande.

Var en kille här på AP som hade en vit M6:a som frågade om trim till den.
Någon vecka efter inlägget så var det en vit M6:a i samma stad som trådskaparn kom ifrån som tappade kontrollen i högre hastiget och mejade ner 2st personer ifrån trottoaren. =/

///Danne

BMW 335CiM -08
Porsche 996 -02
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.