AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
36.398

Trim till Bmw M6?

Sida 4 av 6
Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
Sani
Ja det har du ju rätt i, det får bli ett 550 märke ist. Ingen kommer nog att gå på att det är en 520, men ganska många kan nog tro att det är en 550. Fälgarna kommer att vara i 20" tror det blir ganska lagom,

qdtjant
Tack för tipset jag får ta och kolla med dom.
Jag skulle vilja hitta någon rekondare som använder sånt där skitdyrt vax som ger en sjuk glans.
Jag bryr mig inte så jättemycket om vad det kostar (inom rimliga gränser såklart) bara det blir en riktigt sjuk glans på grejjerna.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Underbart att ha sådana "problem". Ska bli kul att se och höra om resultatet efter G-powers operation.

Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
Goldcom:
Ja jag antar att det kan klassas som ett i-landsproblem :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Nescobar Aloplop:
Jag kan tipsa om en riktigt fin M5-touring hos Autopartner i Linköping.(gentlemannen som ägt bilen tidigare har bara kört in den, dryga 800 mil på mätaren)
Hade jag inte stått med två bilar skulle jag själv slagit till.

//Stefan
Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
StefanL:
Tack för tipset, den såg riktigt prydlig ut, men jag har redan hittat min pärla.
En interlagos blå 08:a med beige skinnklädsel, 1100mil.

Det märks verkligen att det är köparens marknad nu, fick den till ett riktigt bra pris.

Nescobar Aloplop:

Grattis till en underbar bil hoppas du kommer att trivas i bilen. Har både kört och åkt i M5E61 jag blir lika imponerad varje gång man trycker ner gaspedalen och hör motorn morra:=)
Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
Nu är det exakt 3 veckor lvar tills det blir riktigt roligt....

Gott nytt år alla Bmw Freaks!!!!!
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Gott nytt år och lycka till med uppgraderingen :)
låter som ett galet projekt :D väntar med spänning på resultat... har du fundderat på att byta avgasystem mot något lättare och rejsigare ljud??? finns det några tider för m5:an med steg 1 kitt???
Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
Alpinabiturbo: Tack!

bmw_jerry:
Jag har funderat lite på Eisenmanns sportsystem med ovala slutrör, jag tycker det är mer stilrent än originalsystemet.

Apropå avgassystem, jag ska nog lacka mina slutrör svarta, är det svårt att få det bra? Vad ska man ha för typ av färg? Jag vill att det ska se ut som slutrören som Audi Rs6+ har.
Ed
81
Eddie_125i
Bmw 440i mppsk+MHD

V90 R-design
Ser fin fint ut ju ;)

Jag har lackerat mina slutrör svarta på min bmw 125i ! Lämna in dom till lackeraren och dom har hållt färgen och allt och har kört med detta i vårt o tort i ca 1400mil. . Blanksvart
Hur har det gått? Är bilen klar eller är den hos g-power fortfarande? Ska bli skoj att höra hur du upplever bilen med överladd
Hoppas det inte blir en ytterligare tråd som dör ut när det är dags att visa fakta. Vore verkligen skoj om det blev trim från g-power och inte bara massa snack ;-)
Och hoppas då vi får se dig på bana i sommar :-)
Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
Tjena!
Nejdå, den här tråden kommer inte att dö ut, allt går enligt planerna och bilen borde vara helt klar i mitten av nästa månad.

Det är inte helt omöjligt att det blir lite bankörning, det är ju så grymt kul.
Men räkna inte med några underverk där eftersom jag kommer köra med originalchassi (den är ju en "daily driver") Och så är jag inte direkt någon bankung heller... :)
Återkommer med en uppdatering när allt är klart!
Spännande, ser fram mot utlåtande när den är klar
Pajazzo
En dum fråga kanske men kan man verkligen få en bil, trimmad på detta sättet, genom besiktningen?

//M
Det kanske inte är så intressant om den går igenom besiktning eller inte om man inte tänkt åka dit öht... :-)

/Micke
Jag har besiktat med kompressor sedan 2001 och det har aldrig varit problem, dock inte därmed sagt att det är riktigt. Då dom ansåg att det är en sportbil när det satt kompressor i den så uppmanade besiktningsmannen mig att byta till hårdare bussningar ;-) Så det gäller att ha lite tur också
kilroy
Precis som ryk 330xi säger...det gäller också att ha lite tur.

Utan att fingranskat den aktuella trimsatsen så misstänker jag att det blir svårt att dölja den.

Dock blir det spännande att se hur det går.

Mvh kilroy

"Jag har fotografiskt minne, det är bara framkallningen som krånglar".

Ne
82
Nescobar Aloplop
M5 Touring-08
Angånde besiktning, det var en av orsakerna till att jag ville köpa en så ny M5:a som möjligt, Det är några år kvar till det problemet kommer..

Men jag är fullt medveten om att det kan bli ganska lurigt.
I värsta fall får jag be någon kunnig mek ta bort kompressorerna, det borde ju inte vara så himla svårt för en riktigt händig person.

Men som sagt, den dagen den sorgen :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.