|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Nu har jag bestämt mig, det blir G-power! Någon gång i Januari ska ombyggnaden äga rum. Det ska bli sjukt kul! Är det någon som vet ifall det finns en G-power bil i Sverige eller om jag blir först? |
|
|
Skoj :-) Vilket steg blir det? Vet inte om det finns några i sverige. Jag kollade på dom och var intresserad 2001 men sen föll det slutligen på ess för min del. G-power är ett väletablerat företag och jag skulle ha fullt förtroende för dom. |
|
| Riktigt häftigt!! | |
|
Ja dj*vlar...kommer att gå som ett skott! Hoppas bara att t.ex växellådan håller för det extra vridmomentet som lär följa med effektökningen,beror naturligtvis också på hur mycket du ska trimma.. Har du kontrollerat vad lådan håller för? Med lite "tur" så bränner du däck istället för låda...Jaja,vill inte verka för pessimistisk nu i alla lycka.. men jag har nu iaf nämnt detta.. Mvh Janne. |
|
|
Jag får ta och nöja mig med dom 635 hästarna som steg 1 ger. Visst hade man velat ha steg 3, men det skiljer sjukt mycket i pris, över 35000eur för "bara" 95hk mer än steg 1. Janne T: Nej jag har inte kollat upp vad lådan håller för, men G-power lämnar 3 års garanti på motor och låda, så jag får lita på dom. Jag har inte riktigt bestämt mig ifall jag ska ha kvar M6:an eller om jag ska byta till en M5 touring än, men jag har ju några månader på mig att fundera. |
|
|
Ok...Ja,3-års garanti är ju inte fy skam. Mvh Janne. |
|
| gratulerar, kommer bli en rolig bil! Tänk dock på att bromsarna kanske borde/bör uppdateras något för att hänga med med den nya effekten - original är visserligen inte fy och skam men det lär ju bli en hel del fartskillnader - är värt att fundera på iaf! | |
|
Nu har jag bestämt mig för att inte behålla M6:an, jag ska skaffa mig en M5 touring ist. Jag tycker det är coolare att ha en kompressormatat M5 touring ist för en M6:a. Och så är den ju betydligt mer praktisk! Jag ska utrusta M5:an med mörkgråa 20" Hre monoblock P40. Länk På den länken finns inte dom mörkgråa med, det är en "custom finish" Den kommer att vara interlagos blå och ha en beige inredning med alupaneler och panoramatak. Sen så fungerar jag på att låta g-power byta front på bilen, jag har aldrig varit så förtjust i originalfronten på M5an, enligt mig så är G-powers front mer stilren och diskret. Ganska ovanligt för en tuningfirma :) Länk Men det blir bara fronten i sånna fall, jag gillar inte resten av deras bodykit. Är det någon som vet ifall m5:an har likadana bromsar som m6:an? Ifall dom är lika bra så ser jag ingen anledning till att uppgradera, jag tycker m6:ans bromsar är grymma. |
|
|
Du är ju galen :) (in a good way!) Japp, det är samma hejdare på M5an som på M6. |
|
|
Fälgarna såg bra ut,lite racingstuk som sig bör på en M5:a :) 20'' passar fint i "jättehjulhusen" på 5-serien.. med naturligtvis lämpliga däck till. Fronten?...Tja,kan nog säga att det var en av det mest diskreta jag sett... Ja,snygg och diskret rent utav :) Lycka till med blivande "monstret"! Mvh Janne. |
|
|
Nu är M6:an såld, så nu är jag på jakt efter en lämplig M5:a. Jag har inte hittat någon har dom specarna jag är ute efter i Sverige, så det blir nog till att handla i Tyskland. Det skulle kännas jäkligt dumt att beställa en helt ny eftersom fabriksgarantin nog inte kommer att gälla efter besöket hos G-power :) Jag har också lagt in en beställning på fälgarna, har blivit ännu mer kär i dom sen jag hittade den här bilden! Länk Men jag misstänker att dom är i 19" där. Sjukt snyggt är det iaf. JanneT: Diskret är precis vad jag vill att min bil ska vara, jag älskar verkligen den där fronten, den kommer göra att folk undrar vad det är för Bmw. Jag tror t om att jag ska plocka bort M5 märket på bakluckan och ersätta det med ett 545 märke. Sen så ska jag nog ha svarta gälar och svarta utblås. |
|
| Oj den var lättsåld mitt i finanskrisen, snabba puckar må jag säga. Hoppas du hittar på en m5 snart, ska bli skoj med recention av g-power sedan. Har du den bokade tiden kvar? | |
Gemini__ |
Helt rätt att satsa på en M5 Touring ist. Kommer bli en brutal maskin. =) Lycka till. Mvh: Thomas |
|
ryk 330xi: Ja det var inga problem, en polare fick köpa den till ett bra pris. Jag förstår att det inte är lätt att sälja bilar i den prisklass i dessa tider, så jag släppte den ganska billigt. Japp, den bokade tiden är kvar! Jag kommer garanterat skriva en recension sen, hoppas den blir positiv! Jag har några månader på mig nu att hitta rätt M5:a, drömmen vore ju att hitta en faceliftad till rätt pris. Gemini_: Tack! Jag längtar något sjukt nu kan jag säga! Speciellt eftersom jag står utan bil och har lånat min mammas Peugeot 206 1.4... Fy fan... |
|
|
Nu har jag äntligen fått tag i en ny bil! Det är inte lätt att hitta någon passande när man har så specifika krav som jag har, men det gick till slut. Det var en härlig känsla att få sätta sig i en riktig bil efter ha kört mammas Peugeot i 4-5 veckor.. Om en dryg månad så bär det av till G-power :) |
|
Gemini__ |
Jo, det var ju det här med bilder... ;-) Grattis till nyförvärvet. |
|
Gemini_ Bilderna får vänta tills bilen är klar, så som det är nu är det bara att söka på M5 touring på google så kommer det upp hundratals bilder på bilar som ser exakt likadana ut:) Men när bilen är klar så ska jag lämna in bilen på rekond så det blir grym knullputs på den och be någon riktigt vass fotograf föreviga pärlan. Då lovar jag att lägga upp bilderna här. |
|
|
Lite AMG över den fronten faktiskt, samma diagonala sidostöd? Snyggt mao :) Fälgarna är grymt snygga, men behöver nog vara i MINST 20" för att komma till sin rätt... Sedan vet jag inte - "545-dekal"? Är det inte mera kul med 520 isf? (-08:an finns ju inte ens som 545). Spännande projekt! |
|
Gemini__ |
Låter kanon det. =) |
|
När det gäller puts på bilen så finns det bara en bra firma och det är Jörgen Sandell, Stockholms Bilvård på Valhallavägen 156. /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.