|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
|
För några dagar sedan så blev jag ifrånkörd av min polares nya Rs6:a. Och det går ju inte för sig, så jag undrar vad det finns för utbud av trim till M6:an? Tillförlitligheten får absolut inte bli sämre, och jag vill absolut inte överladda. Någon som har några tips? | |
|
Enligt www.einszweidrei.de så skall M6an vara snabbare, så du får väl lära dig att köra bättre! ;) Skall jag vara allvarlig så tror jag inte det finns så mkt genvägar om du vill slå det monstret. Bara att punga upp med 40000 dollar och köpa Länk |
|
|
Jag kan bara rekomendera ESS www.esstuning.com kompressorsatser. Dock ville du inte överladda så då är det såklart inget alternativ. Men driftsäkrare alternativ med bibehållen körkänsla får du leta efter ;-) Sorry att jag inte höll mit till topic |
|
|
A Lind: Jag har inte haft min bil så jättelänge så jag får träna lite på körningen, och så får jag deffa ner mig en 10-15kg, då kanske det blir lite jämnare :) Han säger att hans bil är helt original, men jag börjar fan tro att han redan har chippat den, den går som ett jävla as... Det där Dinan kittet var jäkligt dyrt, men jag vet ju att det är dyrt att trimma sugmotorer, så det är ganska intressant. Vet du ifall dom har någon europeisk återförsäljare? ryk 330ix: Jag gick in på Ess hemsida, men dom verkar tyvärr inte erbjuda någon överladdning till V10an. Överladdning är som sagt inte direkt vad jag letar efter, men ingenting är ju helt omöjligt... :) |
|
|
Ring ESS och fråga istället, dem har inte allt på hemsidan. Är ju perfekt med kompressor som du "lätt" plockar av vid försäljning eller liknande. |
|
|
Nescobar Aloplop: Trevligt bil du har skaffat dig:) jag hade nog tagit ett titt på följande länk: Länk Jag kan garantera dig att ljudet är helt otroligt när man gasar på:)) |
|
|
Nagge: Ja jag får ta och slå en singnal till Ess och höra med dom. Är det någon som har hört talas om någon Ess trimmad M5/M6? Jag har ingen lust att vara testpilot. Men ifall dom har en färdig utprovad lösning så kan det ev vara intressant, ska ringa dom i morgon. Starre: Jag var faktiskt på plats när den där filmen spelades in :) och jag håller med dig, den bilen lät helt underbart, det var bara Carrera Gt:n som lät bättre. Jag har suttit och letat efter Kelleners hemsida, men jag har inte hittat någon. Vet du vad den heter? Tack för alla svaren grabbar! |
|
| Kelleners hemsida: Länk | |
|
Om du vill ha något utprovat Skaffa Supersprints grenrör (6700$) och tillika metalkattar (4400$). Skall enl utsago ge runt +40hk Införskaffas på Modbargains.... Att hitta något som har kombinationen; är utprovat, ger mätbar effektökning och är billigare blir nog svårt. Om du däremot vill kapa och såga själv är budgetvarianten att skaffa universal racekattar. Kapa OEM grenrör vid prekatten och gör en separat downpipe.(svetsa på en v-bandsfläns på kat/grenrör för att kunna återställa.) Ger antagligen nästan samma effekt för 1/4 av priset |
|
|
Jag har varit i kontakt med Ess och dom har tyvärr ingen utprövad lösning till V10:an. NPe: Kan man verkligen få 40hk extra bara genom att byta grenrör och kattar? Får ta och kolla upp det. Tyvärr så är jag född med centralplacerade tummar så såga själv är nog inte aktuellt... Kellener verkar helt klart intressant, jag tror jag ska ta och kontakta dom, bara ljudet är ju värt ganska många tusenlappar... Fast helst skulle jag ju helst vilja ha Dinan kittet, enligt deras sida så verkar dom inte ha några återförsäljare i Europa, jag har mailat till dom och frågat ifall det finns någon möjlighet att få kittet installerat här i Europa. Har inte fått något svar än. |
|
|
Hartge har väl ett kit,åk ner till Tyskland och få det gjort(har för mig att det blir 550hk i den efter Hartges uppgradering)... Frågan är ju om det räcker.. Mvh Janne. |
|
|
Länk Iofs så står det ingenting om motortrim(annat än ett toppfartsökningschip/box),men jag vet om en som har gjort en trimning av sin M6:a där... OM jag nu inte tar helt fel på tuningfirma,men han for till Tyskland och lät en trimfirma där göra så att motorn i dagsläget ger ca 550hk..Ganska säker på att det var hos Hartge. Mvh Janne. |
|
| G-Power har beprövade grejor -från 635 - 730 hk :) | |
|
Nescobar Aloplop: Länk Ser ut att gå ganska bra:) |
|
|
And we have a winner! G-power ser ju sjukt lovande ut! Jag ville egentligen inte överladda p ga av att jag misstänkte att tillförlitligheten skulle bli lidande. Men G-power erbjuder ju en 3 års europagaranti på motor och låda! Frågan är bara vad det kostar... Jag ska genast skicka ett mail och höra med dom.. Fan ta er mj_mj_mj_mj och starre! Nu är jag ju helt uppspelt över G-power och min ekonomi kommer troligen att få sig ett väldigt stort bakslag! Egentligen så är det ju jävligt synd att man är bilintresserad, fan vad pengar man skulle ha ifall man nöjde sig med att köra runt i någon liten Kia eller nått. |
|
|
Jag har en bra deal, som inte kommer kosta dig en krona. Om du vill kan du få byta till dig till min Z3T mot din M6. Den accar bättre än M6 G-power. Toppfarten blir det tyvärr värre med eftersom jag går i varvstoppet en bit efter 300km/h. Men man brukar vara nöjd ändå. Tyvärr lämnar jag inte 3års europagaranti, men något schysst servicepaket skulle vi kunna jobba fram... Jag sitter och avvaktar ett PM. Men vänta inte för länge, jag går och lägger mig runt 23:00 ;) Ang grenrör & kattar, Yes det finns bromsningar som indikerar den ökning jag påstod. En mjukvarujustering, för att kompensera den förbättrade spolningen och andning, bör lämpligtvis adderas. |
|
| G-Power är fina grejer. Men har redan hunnit läsa att trimmet kostar nästan lika mycket som vad bilen är värd. Så jag tror att du kommer tokångra dig när du får hem prisförslaget. Tyvärr. | |
| köp lättviktsfälgar :P det borde göra en liten skillnad i acc i alla fall | |
| Nescobar Aloplop: Kan du skriva prisförslagen på dom olika kompressor kiten ? Fassan är också sugen på att hotta upp sin M6:a lite :) | |
|
Efter 16 dagar av mail och telefonsamtal har jag äntligen fått prisuppgifter ifrån G-power, hoppas deras bilar är snabbare än så.. :) Priserna var som befarat ganska höga, men faktiskt inte så extrema. Steg I kostar 20588Eur och ger 635HK Steg II kostar 7479Eur mer än Steg I och ger 660HK Steg III kostar 56000Eur och ger 730HK Och sen så tillkommer moms på dessa priser.. För mig så är det helt klart Steg I som lockar mest, det var det redan innan jag fick reda på vad allt kostade. Dom föreslog att jag skulle åka ner till G-power och diskutera alla modifikationer personligen med dom innan jag bestämde mig. Så jag ska nog åka ner någon gång under vintern och prata lite med dom. Dom ska även skicka ett "personal offer" hem till mig, vad nu det kan vara. Men jag har i stort sett bestämt mig för att köpa Steg I, men nu är mitt stora val ifall jag ska behålla M6:an eller ifall jag ska köpa en M5 Kombi ist. Jag älskar sleepers och kombin är ju en grym sleeper redan i originalutförande, tänk en kompressormatad sån! Dagens I-lands problem.. :) |
|
|
Nä men en kvarts mille för Steg 1 var ju inte "så extremt"...host :) I envy u. Hoppas det blir bra! (P.S. Behåll M6:an tycker jag...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.