AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.142

Varför annonser med rubriken "SÅLD" på Blocket?

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Ibland ser man bilar i annons med texten "SÅLD" i rubriken.
T.ex. har denna M5:a Länk varit billigast på Blocket en längre tid. Säljaren uppdaterade annonsen igen förra veckan. Men det står fortfarande SÅLD i annonsen! Varför gör dom så om nu bilen är såld?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Som bilfirma är det ju smart att låta annonsen ligga ute under den tid man ändå betalt - man får ju reklam i och med att man syns ändå.

Vidare ligger det säkert ett visst värde i att visa att man lyckas sälja bilar, speciellt statusfordon då.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Men det kostar att ändra i annonsen och frågan är vilken reklam dom gör med det där? Jag lägger aldrig märke till vilken firma det är, blir mest irriterad när det står SÅLD :)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det är via Blocket jag lärt mig vart jag ska vända mig om Lotto-vinsten trillar in; Callisma, Von Braun, Autoropa osv :)
Så visst lägger jag med flera märke till firmanamnet...o det kostar ju bara en tia att ändra annonsen, det tror jag att en bilfirma har råd med?
Handlar väl om försäljningspsykologi, ger intryck av att handlaren har omsättning på objekten. Om det gäller särskilt populära modeller och fler är på ingång kan det vara ett sätt att teckna upp intressenter och p.s.s få ännu bättre snabbare omsättning när objekten väl kommer.

Fast jag har aldrig begripit mig på när man ser privatannonsörer som bemödar sig att skriva "såld" bara för att sedan ta bort bilen efter ett tag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.