|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vet ngn om det är samma fälgar (mått/inpressning) på en 4-hjulsdriven E9x och en 2-hjulsdriven ?? Har för mig att det fanns en tråd om ngn som köpte en ny 335 xi men kunde inte ha sina gamla fälgar osv... hittade inte den dock.. Tack ! | |
|
16 tum på xi kan man glömma, bromsarna tar i fälgen. Det minsta är 17 tum som du kan ha på xi. Så var det på min xi i alla fall när jag skulle köpa vinterdäck och fälgar. Fick bli dubbat 225 45 17. Vanliga E9x kan du ha 16 tum ET34-36. mvh Andy |
|
|
tack för svaret men jag frågade om man kunde ha samma fälgar på en 4-hjulsdriven 5-serie och en bakhjulsdriven 5-serie. Jag har hittat svaret och det är olika ET på dessa bilar.. |
|
|
Nja Patrick du har nog inte helt koll på vad som är vad hä och rör till det liter: en 4WD 5 serie heter E34 eller E60/E61 medan en 4wd 3 serie heter E9x..... Hur som, så här ligger det till: E9x har orginal ET på 34 med och utan 4WD E34 och E60/E61 har ET 20 mm medan 4WD variantera har E34: ET 45mm E60/E61 43mm ( dock går det tydligen att närma sig ET 35 men sen är det stopp (E60/E61)) |
|
|
tack men jag vet precis vad modellerna heter, det du fastnat på är en sk. liknelse |
|
|
ok nu har det rört till sig iaf. tråden startades för 3-serie, det är avklarat. Nu var 5-serie intressant och jag pratade alltså om det ..... hur som helst, jag kan bara använda xi fälgar på en xi,precis som du skriver. Tack |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.