|
|
|
|---|---|
|
Motorn startar fint och går bra i nån till några minuter tills den då börjar gå lite ryckigt, likt soppa-torsk varning och den svarar inte på gas utan snarare kvävs vid gaspådrag och går sedan väldigt bluddrigt på tomgång! Efter det låter jag den gå en liten stund medans jag små-juckar och drar lite i gasvajern för hand och då kommer gas-gensvaret tillbaka och sen går den som den skall igen.. Var ska man börja felsöka och i vilken ordning, vad kan man göra själv? | |
| ingen? | |
| Är allt original i motorn? | |
| japp! så när som på ett öppet luftfilter! men det är nu bytt mot orginalbox och synat insugsbälg, rengjort allt från luftbox upp mot och med spjällhuset,, llm är ok! ska byta soppafilter, stift och köra spridarrengöring i nästa steg (monteras imorrn) | |
| Tänkbara felkällor kan vara tomgångsmotorn, spjällägesgivaren men då ditt problem försvinner sedan låter det inte lika troligt, klart svårt problem måste jag säga. | |
| problemet har avtagit ordentligt när jag bytte tändstift, bytte bensinfiltret (där jag efter montering upptäckte en läcka i metallröret strax innan där gummislangen ansluter mellan metallrör och filter,, i en 90gr böj!) det droppade ganska friskt! kapade av den biten och ersatte med en längre gummislang bara, nu är de torrt! sen hällde jag i en bensintillsats och tankade fullt i samband med detta! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.