|
|
|
|---|---|
|
Jag har f n en vardagsbil, SEAT Toledo -00 som jag känner borde få respass... Jag har möjlighet att överta en Peugeot 406 -03 Sport som gått ca 6.000 mil till ett bra pris (2/3 av marknadspriset) Är det några speciella svagheter som ni här känner till som man bör ta i beaktande eller är det "bara" att slå till? Bilen är välskött och servad som sig bör och har bott i varmgarage hela livet. Inget större fel på Seaten i sig men den börjar allmänt gå mig på nerverna, har ju haft den i 3 år nu :-) Niklas Fransosen | |
|
Tja...Peugeot har inte så god kvalitét idag anser jag...vet om en som hade en 02:as 307:a som "bara rapplade" med än det ena än det andra,han kör numera Volvo :) Har även både hört och läst att 307:an inte rosade marknaden generellt sett pga just kvalitetsproblem av skilda slag.. Därmed inte sagt att 406:an har liknande kvalitetsproblem,men tja...får du den billigt och bilen är välskött så är det kanske en bra affär.. Mvh Janne. |
|
|
Har haft en 406 V6 sport. Mycket trevlig bil men lite att se upp med då kvaliten är lite skakig. 1. Tändspolar, V6an "äter" spolar. 2. Synkroniseringen i lådan. 3. Hjullager Jag hade ett oljud i motsvarigheten till BMWs VANOS, ett klapprande ljud vid varje start. Nytt kamdrev (med hydralisk kamvinkelinställning) kostar 11 000Kr. Hittar du ett bra exemplar är det en riktigt trevlig bil med fina vägegenskaper (bättre än man kan tro). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.