|
|
|
|---|---|
|
Pga av omständigheter vore jag väldigt tacksam om den eminenta panelen kunde hjälpa mig värdera min bil enligt rubriken. Lite info om den: Bilen är laxsilvermetallic, är nyservad med olja+filter och nybes( fick beröm av bes-mannen). Lacken är riktigt fin, den enda rostfläcken jag hittat finns på undersidan av bakre kofångaren. M-tech 1 ratt, Sportstolar och 4 x högtalare( fräsch invändigt). Checkkontroll, ABS, servo, elspeglar, centrallås och manuell taklucka. Lilla m-spoilern bak (original) och dragkrok. Finfina dubbdäck 7-8 mm kvar och fina sommardäck på 15"bbs fälg. Den manuella lådan känns tajt, motorn går som en klocka och det är inte hål i tanken... Den har rullat 18800 mil och det finns gott om dok. Länk till några bilder: Länk av IMG_1566.JPG Länk av IMG_1567.JPG Länk av IMG_2693.JPG | |
| Bilderna verkar inte funka... =( | |
|
Länk Länk Länk Nu borde bilderna funka. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Bilar är med tanke på den "ekonomiska" krisen mycket svåra att värdera. Oavsett vad man sätter för pris så bör man ha tålamod. Priset borde normalt ligga på mellan 15-20 k. E |
|
|
Tja, en gammal rishög som den där borde inte betinga många kronor. ;) Nej då, faktum är att den såg äckligt fräsch ut och som vi alla vet så är fina E30 en utrotningshotad art och kommer således att kosta en slant att köpa. Säljer man till en riktig E30 entusiast som trånade efter dessa vagnar när dom var nya 1987, så kan man förmodligen få ut en vettig slant för den. Jag skulle kunna tänka mig att 30-35.000 kanske är vettigt. Väntar du något år med försäljning och behåller bilens fina skick så kanske man får ut 40.000. /L |
|
|
Finns en 320 i liknande skick här på powerbörsen som kanske kan ge en liten hint vad din kan vara värd om man nu tar hänsyn till att din är en 4WD 325 och är manuell istället för som bilen i länken som tyvärr har automat. Jag misstänker att automat är en nackdel på E30. Länk |
|
|
En fråga bara, varför har du olika sorters sidoblinkers på framskärmarna? M3 E30Länk |
|
|
Tror inte du för över 30 tKr. Var glad om lämnar över nycklarna med 25 tKr i handen. Jag skulle buda 25 och pruta därifrån beroende på skavanker man hittar. Och fixa blinkersena fram, som Abbe påpekar. Helhetsintryck är A och O för den här typen av bilaffär. |
|
|
Är den så rostbefriad som du säger + att bilderna också indikerar detta då tycker jag att 25 papp inte känns omöjligt alls...Om allt annars också fungerar mekaniskt så är närmare trettiotusen inget som jag isf skulle tycka vore överpris alls... Men det är ju idag "köparens marknad" på mångt och mycket vilket kan fördärva prisnivån..MEN>>>trots allt rätt tid att sälja en 4wd. 4WD fungerar som den skall? Mvh Janne. |
|
| Det vore ju på sin plats med några bilder på inredningen och motorrummet för att bedöma helhetsintrycket. | |
|
Nu får man kanske ta och överväga seriöst om kärran ska vila i garaget i vinter... Ang blinkers så beror det på att bilen rullade de första 3 mån av sitt liv i Tyskland, och försågs alltså med dem när den kom hit. Märkligt nog med en original och en konstig rund. Ska fixas till våren hade jag tänkt. Så man har lite att pilla med över tiden=) Tack tack för alla engagerade svar så långt, grymt forum det här. |
|
|
Jag personligen slog till på en AUDI 90 quattro 20V -91 som var lika fin som du prestenterar att din är. Man skulle väl kunna jämföra dessa bilar mot varandra då dom båda är väldigt svåra att hitta i fint skick nu för tiden. Dom är helt enkelt för roliga att köra så de flesta är söndertuktade vid det här laget. Jag betalade 32 000:- och tror nog du kan få lika mycket om rätt gubbe kommer och tittar! Är du intresserad kan vi byta, ville egentligen ha en fin 325ix men trodde till slut att sånna inte längre existerade! Men jag kanske hade fel!? |
|
|
Deimos, ska ge det några dagar att suga på=) Kan posta några fler pics imorgon. Vill bara betona att ja, den är väldigt fräsch, men jag vill vara ärlig nog att säga att den i mitt tycke inte är helt hundra än... det är ju lite där nöjet är också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.