|
|
|
|---|---|
| Titta på en 320 touring med automatlåda,men undrar om någon har erfarenhet av att dra husvagn med 320,eller kan det bli några problem? | |
|
Tror jag inte alls. Jag kör min med släp på runt 1000-1100kg bakom bilen utan problem. IOFS så har jag vanligt släp istället för husvagn, men det skall inte vara några problem. Husvagnar brukar vara lättare att dra är tunga vanliga släp. Polaren körde en E46 320i automat och han hade inte heller några problem att dra släp bakom sin bil.. //amullo --- Länk |
|
| Tor inte heller det skall vara några problem alls. Visserligen kommer det kanske att behöva varvas lite mer men det gör ju sexan med den äran. | |
|
"Problemet" är väl att bensinförbrukningen lär dra iväg,men det är naturligtvis en självklarhet.. Den lilla sexan lär ju få jobba.. Temperaturen i automatlådans olja kommer att stiga i vissa driftfall,men jag TROR att alla modeller av 320 automatlådor har en separat oljekylare, men är iofs inte säker på det som sagt.. Kontrollera att din vagn har detta. Vilken modell menar du exakt? Lättare för någon att svara mera korrekt då. Mvh Janne. |
|
| Enligt instruktionsbok är högsta tillåtna släpvikt för en E46 320 1600 kg, både för manuell och automat. Man hoppas att fabriken har testat så att den siffran stämmer med vad bilen klarar av. | |
| Det här är E91 05 touring 150 hk motor.Är den inte 4cyl.? | |
|
Riven: Ok,se där!...Jo,den är 4cylindrig :) Tja,du får väl hoppas på svar av någon med lite erfarenheter på just den modellen... Jag har inga bra svar som kan tillföra någonting i denna tråd...tyvärr. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.