|
|
|
|---|---|
| Har funderingar på att byta framruta för den börjar bli rätt sliten... Nån som vet vad en vindruta med regnsensor kostar? Jag har ju två stenskott i rutan så jag tar ju det på glasförsäkringen men man måste ju ändå betala några procent av rutpriset så... | |
| Mellan 1000-2500:- kan jag tänka mig att du får betala, ska byta min vindruta till våren. | |
|
Sen kommer ju själva sensorn på rutan till, styrenheten för regnsensorn, kabelstam upp till rutans sensor, det är lite plock. FP |
|
|
Jag antar att du inte behöver byta regnsensorn utan är ute efter en ruta som passar en bil med regnsensor? Jag bytte en sådan för drygt ett år sedan på min E46 med regnsensor. Den kostade ca. 4850kr vilket med 35% självrisk blev ca. 1700kr. Bytte även på min M5 i vintras och den har en sk klimakomfortvindruta med regnsensor och den kostande ca. 6000kr vilket blev ca. 2100kr för min del. Din ruta lär väl hamna någonstans mitt emellan dessa. ___ //Ulf |
|
|
Isf, glöm mitt inlägg...) FP |
|
|
Hej kan ni rekomendera ngn som seäljer lösa rutor, har sett lite annonser tidigare. -Phil |
|
| Länk | |
|
Hej och tack för alla svaren. Jag kanske var lite otydlig. Jag har regnsensor på rutan och är bara ute efter att byta vindrutan för den är rätt så sliten... Men bra, då vet jag ungefär. Ska fara på lokala glasfirman och kolla exakt med dom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.