AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.279

Elhiss igen då! Går inte ända upp vid stänging av dörr!

Le
129
Leonid
135i Coupe
Hej igen alla bmwfreaks! :)
Jag sökte på problemet och hittade en del. Men dom trådarna verkar vara gamla och dom bilderna som hade postats där då var borta!

Min vänstra ruta (förardörren) brukar ibland vända när den ska upp. Hittade nåt om magneter där, men tyvärr inga bilder. Nån som kan berätta mer hur man åtgärdar detta, så vore jag tacksam.

Sen på passagerarsidan så funkar den. MEN när man öppnar dörren så ska ju rutan åka ner en bit för att sen åka upp bakom listen när man stänger dörren. Det verkar inte funka där. Så jag ringde till BMW och dom sa nåt om nån liten plastbit som är ursliten som gör att rutan inte funkar. Betällde den 29:- och det är en liten fyrkantig plastbit med hål och nåt fjäderstålliknande "mojjäng".
Nån som har koll på hur det ska bytas? Och om det ens är "rätt fel" att åtgärda. Det kan inte vara nåt annat som är knas? Svårt att tro att det är plastbiten som ser till att rutan åker upp efter stängning av dörr!
Vill ju få det fixat innan det blir för kallt ute ;)

Tacksam på svar.
Mvh// Leonid!

BMW-320I E36, M50 B20
Le
129
Leonid
135i Coupe
Ja, jag vete fasen vad killen på BMW svammlade om?! Men nu tror jag mig ha hittat felet. Det sitter ju en kontakt vid balken där dörrlåset sätter sig fast vid stängning. Verkar vara glapp eller kabelbrott. Kontakten är iaf hel. Nu blir det att följa kabeln och se om jag kan hitta själva felet.

MEN... nån som vet om det är ett vanligt fel, om det kan vara så att det inte är nåt med kabeln utan kanske med nåt relä eller så?

Får ju hoppas att det är kabelbrott och inget större fel *håller tummarna*

BMW-320I E36, M50 B20
Le
129
Leonid
135i Coupe
Nu har jag kollat kabeln och den sitter ihopstripad med 12volt pluskabeln som kommer från bagaget. Men vart tar den vägen sen? Nån som vet vart kabeln från stolpen där switchen sitter för "saloon windows" vart den kommer upp nånstans? Har kollat färgerna för kabeln och ingen av dessa kommer fram vid varken ehhisswitchen eller framme i dörrn.

Vore trevligt om nån har koll på detta så jag slipper slita ur passagerardörren då kabeln verkar gå under där..(?)

BMW-320I E36, M50 B20
Le
129
Leonid
135i Coupe
PassagerarSTOLEN ska det vara, inget annat!

BMW-320I E36, M50 B20
Kabeln går väl direkt in i styrboxen för elhissarna, på min sitter den bakom handskfacket. Har du mätat så att du vet säkert att du inte har spänning fram till "switchen i b-stolpen"?
Er
36
Erno
Bmw 323i cab e46
hej har en cab har samma problem som du ibland går min ruta utanför suffletten vad kan det var för fel ?vad är det för plastbit som du ska byta har du några bilder? Var sitter den kontakten i stolpen? Kan man ställa in rutan på något sätt?
MVH Erno
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.