|
|
|
|---|---|
|
Hej. Skall byta en länkarm på E39 523i. Originalartikelnumret är 1 094 233 L Vilken del är motsvarande av biltemas sortiment? De har en massa länkarmar till E39, men jag blir inte klok på vilken jag skall ha. Tacksam för svar! | |
|
För att förtydliga kan jag säga att det är nr 11 på bilden som jag behöver. Länk Jag tror att det är nr 72-970 på biltema. Länk Nån som vet? |
|
|
Det är riktigt! En del firmor kallar den "nedre", för att det är den nedre spindelleden i yttre änden av staget och andra säger "bakre" för att det är den bakre bussningen i inre änden av staget. |
|
|
Kikar man på realoem är det nummer 11 du ska ha för vänster sida. Länk Det är ju rätt markant skillnad på de olika länkarmarna bara man vet vilken sida den ska sitta på (i ditt fall vänster). Så plockar man med sig ögonen till biltema ska det nog bli rätt. Är det några andra länkarmar som börjar vara dåliga skulle jag nog byte dem oxå då du bör göra en hjulinställning efter bytet. Skulle gissa på att det är denna länkarm du ska ha. Länk Detta lär vara den "andra" länkarmen. Länk |
|
|
Ok, jag får tacka för svaren och hoppas bytet går lätt. Någon som bytt denna länkarm förut och vet om det behövs specialverktyg, eller om man klarar det med vanliga garageverktyg? |
|
| För att svara på min egen sista fråga så behövs det inga specialverktyg. Bytet gick busenkelt. Max 30 min. tog det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.