|
|
|
|---|---|
|
Jag leker lite med tanken att etanolkonvertera min s38b36. Vad bör jag göra för att samtidigt få "lite" mer effekt? Jag funderar på: kolvar 11, 11,5 eller 12:1 större spridare alt ny bränsle trycksregulator (lite högre tryck) mappa Är det något mer jag bör göra? Funkar det på en s38:a? Vad blir resultatet/ökningen? mvh /Grym | |
| Har ej läst om någon som gjort det. Men skulle kunna tänka mig att det ger positiv effekt. Etanolkonvertera gör mer på en turbomotor men nog kan du plocka lite mer effekt med en sugis också. Någon måste ju vara först att prova. Du kan ju börja med att byta spridare. Ta några som flödar 50% mer än original. Att införskaffa en bredbandslambda kan vara en bra idé. För att se om den går fett, magert eller bra från början för att sedan ställa in. Mappa är ju klart det bästa men helt andra pengar. | |
|
Glöm inte att först kolla att bränslepump osv tål E-85. Tror personligen inte att det är värt besväret om du inte turbokonverterar. Det är först vid en turbokonvertering som du fullt ut kan tillgodogöra dig etanolens högre oktantal. Kolla även www.etanol.nu E |
|
| Tack för info. Jag försöker klla upp tålighet osv och etanol.nu. Blir det en modifiering så meddelar jag hur det går... löpande =) | |
|
Vad jag förstått så ska man om man vill ..... få dom stora fördelarna med E85 gå mkt högre i kompressions förhållande typ 15:1 det är där man plockar effekt utan knackningar. Dvs. en motor som man inte kan köra med vanlig bensin. På en "normal" väl trimmad monster sugis som ska kunna gå på både och så är nog skit samma. Dvs. att köra "din" set upp funkar men...... tja prova ! den kommer säkerligen gå bra ! Turbo laddat är nåt annat..... |
|
|
Oooo 15:1 det var mycket det. Blir det något förbränningsrum kvar =) Jag surfar runt och ser vad andra gjort. Där efter får jag ta ett beslut om vad det blir. Den som lever får se... Bosse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.