AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.575

Hjälp! problem med tändningslåset E90

21
8
21_an
Bmw 330 -05
Hej!

Ett problem har dykt upp, skulle stoppa in "nyckeln" och starta bilen imorse så "fastnar" inte nyckeln som vanligt, bilen går dock att starta och stänga av som vanligt men det går att ta ut nyckeln under färd, (sitter väldigt löst och jag tror att den kan "trilla ur" vid ryckigare körning). När nyckeln faller ur tändingslåset kommer varnignsmeddelande upp - men går att köra vidare, .

Någon som haft detta problem? Om nyckeln är borta en längre tid kan den börja flippa ur och stänga av bilen? Är detta dyrt att fixa?

/P
E90 330 -05
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Hej!

Jag upptäckte idag att mitt tändningslås också gått sönder, det funkar lite halvt om jag vänder nyckeln upp och ner och stoppar in den.

Verkar vara en av "piggarna" som håller nyckeln som ballat ur.

Löste du problemet eller finns det ngn annan som haft samma problem!?
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Såna här skitfel som hör hemma på en SAAB 900 1988 årsm verkar bli allt vanligare hos BMW's nyaste bilar. Har bara haft bilen en månad men har redan haft diverse fel, fukt i strålkastare - trasig antennförstärkare - och nu tändningslåset xo(
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Jag har kollat upp detta själv nu och grejen som låser fast nyckeln kostar lite över 1000-lappen. Sen tillkommer omprogrammering 1500:- samt jobb 500:-.

Kunde vart värre.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Tar inte garantin sånt?
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Bilen är uttagen september '05 så det tror jag inte, eller har jag missat något?

När jag skrev att sånt inte borde hända på nya bilar menade jag inte helt att min bil är helt ny, men inte så gammal att man borde ha problem med utslitet tändningslås heller.

Trist när jag bytt till mig denna för att den förra bil jag hade fick jag byta allt från koppling till tändspolar på, det var en 320i e46 2003 som inte ens gått 8000 mil.

Men nu så hoppas jag på att den inte ska krångla så mkt mer, har hört mycket bra om E9X.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.