|
|
|
|---|---|
| har någon erfarenhet av merca c-klass 94- och framåt??? börjar bli relativt billiga.. hur bra håller dem?? finns det nån körglädje ??? | |
|
Jag har en Eklass som inte direkt är rolig att köra ur klassiskt körglädjes hänseende. Däremot är den grymt skön och nice tycker jag. Kör ca 12 mil per dag med den och den är grymt bra att långåka med. Jag gillar jäsarkänslan. ANtar att cklassen är något åt det hållet fast lite mindre. Det är ju stor skillnad mot BMW, fast det beror ju på vad man e ute efter. Har dock aldrig suttit i en c-klasse ens. Ska köpa en s-klasse om nåt år när jag e lite gubbigare. |
|
|
Slår ett slag för de gamla järnhästarna från Stuttgart. Det här är en gammal pansarvagn som man får för ingenting numer: Länk Den ihop med W123-karossen var de sista Mercorna som hade en lång efterklang i karossen efter dörrstängning :) Känslan av att de är gjorda ur ett och samma stycke metall finns närvarande. Gud förbjude, men E39:an har inte mycket att sätta emot på den fronten, men den är i alla fall körglad. En Merca är "åkglad".. |
|
|
bmw_jerry Har aldrig ägt någon C-klass, men kört en hel del.. Den manuella lådan är ganska trist, MB passar oftast bäst med automat.. Rosten är en stor fiende till c-klass. Vissa exemplar är förskräckliga, andra ganska okay. verkar som problemen blev värre mot slutet på 90-talet. Och visst börjar de bli billiga.. Synd att Euron blivit så dyr, annars kan man hitta riktigt fina och oförstörda vagnar i Das Vaterland.. Körglädjen är INTE i BMW-klass, men vilka andra bilar är det? Helt okay glidare dock, helst en C 200 ell C220 med automat.. Om man inte vill ha en kompressormatad bil,men då blir det rejält dyrare.. |
|
| Har en c200 kombi, 02. Bara går o går. Köpt av mig i Tyskland. Allt funkar som det ska. Enda missnöjet med den är att motorn väsnas lite väl mycket. I övrigt, helt ok! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.