|
|
|
|---|---|
| vad är det bästa sätet att montera motorvärmare på en e46. | |
|
Blockvärmare direkt mot motorblocket. Lätt att montera. Har gjort det själv på våra 2 e46:or En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
Monterade på min i helgen. Köpte en blockvärmare tror jag det heter. Otroligt enkelt att montera, själva motorvärmaren bultas bara fast utanpå motorn, sen är det bara borra hål i fronten och dra kablar. Tog en timma ungefär. |
|
|
Var köper man en komplett sats med både motor + coupevärme +alla sladdar m,m? Länka gärna! MVH |
|
|
Köpte min på Laitis Länk Gick på 2200 med allt tror jag |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sist jag handlade värmare, calix så var kontaktvärmaren bra mycket billigare på Mekonomen än Micro. däremot så var sladdsatsen med grenuttag betydligt billigare på Micro än Mekonomen. så det blev två delat inköp. Var till gummans polo iofs, men samma grejor i princip. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Monterar man inte värmare inuti motorn på nåt vänster? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Eklöf79: det slutade man med 96 (BMW).. Nu används utanpåliggande keramisk kontaktvärmare på många olika bilmodeller. Enkel montering utan vattenglötande. Men används oftast enbart på aluminiumblock, gummans 1,4 polo har helalu motor= kontaktvärmare. Min 1,4 Seat har gjutjärnsblock, där sätts en instickvärmare i toppen i vattensystemt dvs old fashon way. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Finns det motorvärmare till 330d-04 som monteras mot motorn och inte sk. oljevärmare? | |
|
Calix har en som värmer vattnet modell RE 480, artikelnummer 1818000 Värmer motorn mycket bättre än en kontaktvärmare som sätts mot oljetråget. |
|
| 644:- hos Micro :) | |
|
Jag ska med montera min motorvärmare idag tänkte jag. Jag köpte själva värmaren, kabelsats till den, grenkontakt till kupé och kupévärmare för bara 1950kr. |
|
|
"Magnus Karlsson" Var köpte du ifrån och vilket märke valde du? MVH |
|
|
-Tackar för tipset. Hittade värmaren och har beställt den från Mekonomen. ca 1900:- gick värmare, monteringssats samt kabelpaket på totalt. Enligt instruktionerna så skall värmaren på 330d monteras mellan oljekylaren och kylvätskepumpröret. Om någon har gjort detta och har några tips om hur man enklast utför detta så blir jag tacksam. Är det verkligen nödvändigt att tömma ut kylvätskan, kan man inte förindra detta. Om inte, Hur luftar man systemet ? |
|
|
Dubilidu! Tegnaby bildemontering, nya grejer dock. Han har lite skrotbilar o sånt men gör mest pengar på nya delar han tar hem skulle jag tro. Jag valde Defa. Men jag lyckades inte få dit värmaren, det var för jävla tajt mellan motorblock och grenrör/kattar. Är de nån som vet hur man enklast monterar en utanpåliggande blockvärmare på 328 -00? Det känns som om man blir tvungen att ta bort ett av grenrören. |
|
| min är monterat på höger sida om man tita underifrån. | |
|
Hej! Jag hade STORA problem att montera utanpåliggande värmare på min 328:a. Anledningen var för att jag beställde fel värmare! :-) Jag har nu beställt en ny till min 328:a och har sådeles en till övers! jag har även ett inkopplingskit om någon är sugen! Länk |
|
|
Jag köpte en blockvärmare för 610kr, tog gamla grenkontakt kablarna från en skrotbil och uttagskabeln hade jag redan. Men det var mer jobb än väntat, fick lov att ta bort högramotorfästet för att frostpluggen sitter precis över den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.