|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Har problem med bromsarna på bilen, dom tar bara bak ibland (båda bakhjulen) pedalen blir svinmjuk, tar bara längst ner och det går att låsa bakhjulen. Ibland så funkar dock bromsarna som dom ska o ja har svinbra bromsförmåga, abs:en jobbar som den ska o pedalen blir hård som den ska. Nån som har nån bra PDF eller sida där det står om hur abs systemen arbetar? känns som nån ventil hänger sig ibland eller nått liknande. Går det att få ut felkoder på ABS systemet på denna bilen, den har den gamla versionen av motronic med svänghjuls trigger istellet för triggerskiva iframkant på motorn, ingen rund diagnoskontakt utan en liten nästan fyrkantig. Nån som har varit med om nått liknande? eller har nån idé om vad som kan vara fel? Bilen varnar (oftast) för fel i abs systemet (lysande lampa). Vart ska man börja felsökningen? mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) | |
|
Ingen som har nån idé alls om va som kan vara fel eller? jävligt störande o vintern e på väg så de hadde ju vart kul att kunna använda bilen. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Finns det ingen som har nån bra sida där det beskrivs mer ingående hur ett ABS system fungerar? Eller nån som har den blekaste vad som kan vara fel? besiktnign snart oxå, vore ju kul om man fick köra lite under vintern iaf. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Du har kollat efterläckage runt ABS-enhet och oken fram antar jag? Har du nyligen haft isär grejorna?, inte bara så att det är dåligt luftat fram? __ /Chrille |
|
|
har bytt ett ok fram men problemen fanns innan det. inga lekage nån stans, allt e ordentligt luftat, alla kretsar. |
|
|
Ja då är det väl bara ABS-enheten kvar att byta antar jag. __ /Chrille |
|
|
vill inte byta den utan att veta att de kommer att lösa problemet, inte sköjj att slänga ut 1000:- för nått som man inte vet om de funkar eller ej. de e därför ja vill ha nån sida som beskriver mer ingående hur systemen fungerar så ja bilda mig en egen uppfattning om vad som kan vara fel. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Jag tänkte mest om du hade någon annan E30 stående som du kunde testa enheten i från. Hittade lite info här, hoppas det kan hjälpa: Länk __ /Chrille |
|
|
bra sida, stog mycke nyttigt där med flera bra länkar, ska kika vidare på dedär när ja har tid, tack mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.