|
|
|
|---|---|
|
e39 - 523iA - 96:a Efter motorbyte så slirar automatlådan väldigt mycket. Jag kan knappt något om automatlådor, men i svänghjulet var det ju olja... den olja rann ut när vi lyfte ur den gamla motorn, sen monterade jag bara över det svänghjulet till den andra motorn som skulle ner och monterade ihop allt. Har efter det dock fyllt på olja i automatlådan.. men han beter sig fortfarande jätte-slirigt.. och växlar sent osv.. ryckigt vid stop och gaspådrag.. han typ hänger inte med i svägnarna... Jag funderade på om man skulle ha hällt i olja i svänghjulet innan man monterade tillbaka det.. för mängden olja i svänghjulet har ju någon funktion när den svänger runt i svänghjulet, om jag har rätt så rör sig oljan mellan lådan och svänghjulet... lådan kanske fyller på oljan i svänghjulet rätt fort.. har till och med funderat på om jag måste ställa bilen i nerförsbacke för att oljan ska lätta kunna rinna ner i svänghjulet.. som sagt, jag mest gissar allt det här nu... tacksam för alla svar som får mig och förstå mer, och så klart ifall nån vet vad jag ska göra för att återställa allt som det var förut.. bilen drar 2 liter soppa per mil på grund av det här... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tjena Hasso. Jaha du har lagt till nu det också :) tack.. Senast jag försökte ordna nivån rann det ut nån deciliter olja ner han blivit runt 30-40 grader efter jag följt dina instruktioner... efter den gånger vart han ännu sämre... Vad heter det där hjulet, ihåliga saken? det jag kallar svänghjulet, som satt kvar på motorn när vi tog ut den... ? Ska lådan förse den med olja och kommer oljan fram till den vid vanlig drift... ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.