AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
937

Skrammel innefrån E36.

Har upptäckt på senare tid när man varit ute o kört att de skrammlar på passagerarsidan vid fötterna när man har musik på, o så som jag tror så sitter det ju högtalare där nere.
Den låter ju inte spräckt vad jag kan höra, men även om den vore det så borde den inte direkt skrammla.
Och om det skulle vara något i dess närhet, hur gör man då för att få loss skiten? Med tanke på att det lär vara bökigt som attan att nå runt där. ;P
Så vad kan det då vara som gör alla missljud? Är en redig plåga att behöva lyssna på det så alla tips eller ideer ger stor glädje!
Bilen är en 316i E36 -93.

MVH// Keinoo

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
lossa plastlisten som sitter längs dörren i nederkant. passa klippsen. kan gå sönder om man har oflyt. sen sitter det skruvar vid högtalaren. 2 plastskruvar som man ska vrida 1/4varv om jag inte missminner mig helt. sen tar du löst plastkåpan/gallret som skyddar högtalaren. den sitter hakad så man får lirka lite och skuta den frammåt eller bakåt. sen är det bara att ta ut högtalaren och prova. bytte själv ut mina för de var helt slut. (2 st mds 4,5") fungerar fint :) inte 100% passform dock. men inget man märker när allt är på platts igen.
annars kan det vara nått i dörren som jag misstänker att jag har också...

Bmw OWNZ
Okey, jag provade o slita loss hela dörrsidan, men duktig som man var lyckades man dra sönder ena skruven i dörren, så, skrammlet får vara kvar helt enkelt.
Satte nyligen i 2x 6x9:or i hatthyllan, efter mycket om o men så fick jag i dem o satt fast allt o s v, o när jag nu idag skulle ut på en liten testrunda för o kolla upp om dom dög till så upptäckte jag även skrammel därifrån, men det är väl livets onda cirkel antar jag, bara massa skrammel =)

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
be någon ligga och lysna när du kör då? så du vet lite mer exakt vart det kommer ifrån??

Har kollat upp det mesta som går o kolla upp, har dock inte satt i mer ljudisolering runt själv högtalarna då de visade sig vara skrammel från en ytterst liten metal mot metal kant.
Visade sig även när man undersökte det att ena dämparn bak verkar vara lite halvt som halvt stum eller va man ska säga, men ja.
Bilen har har cirka 12-13 ägare så, det måste vara en problembil, men, första bilen är ju till för att lära sig på =)
Tack för hjälpen för övrigt, satt o kolla upp ett par nya högtalare till samtliga dörrsidor, får se till jul om jultomten är snäll mot en. hehe

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jo det är klart, vad man prioriterar och vad man kan tåla för brister. ja visst är det en typ av lärobil xD var rädd om den i alla fall. onödigt och skruva för mycket när man inte vet. x]
lycka till!

Låg o pilla med hatthylletalarna idag åter igen, o har vadderat tillräckligt mkt så att om en atombomb sprängdes i min skuff skulle mn inte höra det ens.
Men endå så hör jag det träilga missljudet från ena högtalaren endå! Börjar bli så måttligt trött på det hela just nu.
Ingen som vill byta bil? (A)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.