|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att skaffa en BMW 523 -97. Nu tänkte jag höra med er som äger en 5-serie om en sådan bil är dyr i drift i jämförelse med en 3-serie. Kör för närvarande Audi och är väl medveten om Audis dyra reservdelspriser. Har dock hört att BMWs priser ska vara något bättre. Är det något speciellt man ska se upp med om man köper en 5-serie årsmodell 97? Är det en dyr bil att äga? Jag tänker inte på försäkring och bränsleförbrukning utan snarare på reservdelar, service m.m. Tack på förhand! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det beror ju helt klart på om det går åt ngr reservdelar:)) Har bytt 3 glödlampor sedan jag köpte bilen okt-00.Hittar man sedan en bra Verkstad som är duktiga på BMW så blir ju servicekostnaden billigare än på en märkesverkstad.Men det gäller ju alla märken. Men rena slitdelar är väl inte dyrare än till vilken annan ny bilmodell om helst i denna klass. (Om man tittar på bränslekostnaden så finns det nog ingen bil som har så låg kostnad prestanda/bränsleförbruk.(speciellt 528) Om du går i på tex Mekonomens hemsida så kan du söka av olika slitdelar så du kan bilda dig en uppfattning var prisnivån ligger i jämnförelse med andra märken. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.