|
|
|
|---|---|
| I nya Teknikensvärld (Nr 21) så testar dom faceliftade 330D. I Fakta rutan längst upp till höger (Tekniska Data) så står det '' Motoröverföring: Motorn fram, framhjulsdrift?, osv.'' Är detta ett tryckfel eller har Bmw börjat producera framhjulsdrivna bilar? Har sökt på Google men inte någonstans har jag kunnat hitta nåt om det. | |
|
Har inte krupit under nån och kollat, men ett märke som BMW med en så lång tradition av bakhjulsdriftstänkande och där tom reklamen till de fyhjulsdrivna modellerna säger att en bil skall kännas bakhjulsdriven, lär nog knappast göra en framhjulsdriven bil utan att det skulle varit ett väldans liv och mängder av protester från BMW-fans under lång tid innan ngt sådant släpptes. Jag har vare sig hört eller läst om några sådana rykten :) (hmm, blev den första meningen aningens lång kanske...) Diesel-Framtidens melodi / JK |
|
| Nej den är självklart inte framhjulsdriven. | |
|
Eftersom den är baserad på E90 så är den bakhjulsdriven, att designa om hela konstruktionen skulle bli aldeles för dyrt, då bygger man en ny istället ;) Sen har vi Bmws långa tradition med rwd osv... //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Med andra ord så är det ett tryckfel i tidningen. Blev lite snopen när jag läste det. |
|
| Det är inte det enda tryckfelet, i en bildtext skriver TV 345hk i ställlet för 245hk som det skall vara. | |
| Det är väldigt ofta som det är faktafel i den tidningen nuförtiden | |
|
framhjulsdriven =P när började BMW skapa det? MVH Figgeh |
|
| Det är som att svära i kyrkan.... | |
|
kan jag hålla med om =) MVH Figgeh |
|
|
BMW tillverkar ju faktiskt en framhjulsdriven bil... Jonnte |
|
| Mini, det står inte BMW på den. | |
| Nej, tack o lov... | |
|
Först var det o svära i kyrkan om man sa "Turbo", numer e de väl rätt accepterat med tanke på att BMW kommer med fler o fler turbo matade bilar... Min personliga uppfattning är inte om utan när BMW lanserar en framhjulsdriven modell...Jag tror ju inte att de större modellerna (3 serien o uppåt) kommer att konverteras till framhjulsdrift men däremot om det kommer en "minibil" snäppet under 1-serien så lär den lika risigt till, iaf om man vill ha bakhjulsdrift... |
|
|
BMW har ju haft turbo förr, 2002 och 745. Varför inte lansera framhjulsdrivna bilar under varumärket Mini och hålla BMW med bak och fyrhjuldsdrift. Det finns en tjusning och styrka med att hålla på traditioner, faktiskt det som har gjort BMW till vad det är idag. BMWs marknadsstrateger har säkert annat i tankarna tyvärr... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.