|
|
|
|---|---|
|
Hände en liten olycka igår! Slangen som går mellan automatlådan och kylaren släpte ifrån sitt fäste på kylaren. vad sitter det för några kopplingar? Dyrt att köpa ny från bmw? Är slangen hel ända från kylaren till automatlådan? E39 530DA -99 Mvh Jon | |
|
Hur hårt ska slangen sitta fast! har tryckt fast den igen och den verkar sitta! men tycker plastbiten som sitter där är lite glapp! Men hittar inget fel på anslutningarna! Vill inte att slangen ska släppa. Någon som kan hjälpa. |
|
| förmodligen dåligt fastsatt från början, plastkopplingen känns lite glapp och så. men känner du den klickat fast och du inte får bort den med att rycka och slita lite så är det bara att köra. | |
| allså den har juhu klickat fast och jag kan juhu rycka och slita i den utan att den lossnar men den fuktar juhu lite droppar därifrån. Kan man inte köpa ny plastkoppling? | |
| allså själva den dära runda plastbiten och sitter klickar på. | |
| nej du måste köpa hela slangen. | |
|
Tycker det är konstigt att dom inte har någon oring eller så för att täta. |
|
| om jag inte minns helt fel så är det som en tätning där men den ser inte ut som en oring-. | |
|
Okej! beställde en ny slang i dag! Så får testa att byta! Jobbigt bara att ma hade hunnit fylla på med olja! lär juhu rinna ut en hel del när man ska byta slangen! |
|
|
Har nu bytt slangen! Desvärre så droppar det lite där iallafall! Kylarröret ser inte dåligt ut heller vad jag kan se! så vad gör man! är det bara att testa köpa ny oljekylare då? Mvh Jon |
|
|
Vilka sitter det samma kylare på? Sitter det samma på någon bensinmodell? Mvh Jon |
|
|
Bytt slang och oljekylare! Va på väg till Jobbet igår mitt på dagen! Kommer till en korsning och tänker att jag ska gå ut och kolla så att den verkligen sitter fast! och vad är det man ser, slangen har lossnat igen! forrsar olja från kylaren. vad är problemet!!!! Dynamiten nästa |
|
|
Ingen som har något tips på vad jag ska kolla. Fattar inte vad som kan va fel! Vars ska jag påbörja felsökningen! |
|
|
Har ingen erfarenhet av just detta exempel. Men du har alltså bytt både slang och kylare? Är prylarna nya och/eller i absolut 100% skick? (om något är begagnat så kan det ju troligen vara samma fel som du redan hade på din komponent..). Är monteringen rätt utförd? Om alla svaren är ja så skulle jag misstänka att det matade trycket är för högt eller att mottrycket är för högt, något av dessa brukar ju vara vanliga orsaker vid läckage. Finns någon som har erfarenhet av dettta? (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
pricis! Kylaren är beg men 100% bra skick. Kommer ifrån en bil som demonterades i delar och där läkte den inte! Slang är ny från bmw! De ska väll inte va någe mycket tryck i retur ledningen? |
|
| Ingen som har lite erfarenhet när det gäller automatlådor. | |
| har du verkligen tryckt fast slangen ordentligt? | |
|
Trycker fast den tills det klickar sedan så går det inte att trycka fast den mer!. klarar inte av att rycka/slita loss den från kylaren! |
|
|
Jag misstänker fortfarande att det skulle kunna ha att göra med tryck/mottryck. Generellt brukar det vara t ex ett returfilter som har täppts igen, eller kylaren eller en ledning eller något liknande (jag känner inte till det specifika systemet i detalj). Alltså vadsomhelst som hindrar returoljan från att lätt flöda tillbaka, detta skapar ett onormalt mottryck som medför läckage. Eller att oljetrycket av någon anledning är för högt. Om du verkligen har kollat allt annat så tror jag att det har med tryck/mottryck att göra..(?) (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.