AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
789

Värmeproblem i cupen.

B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Hej!
Värmen i bilen beter sig lite konstigt. Det blåser bara kall luft, trots att jag har på maxvärme. Men när jag gasar på så börjar det blåsa varmt en kort stund, för att sedan gå tillbax till kallt.
Termostat och vattenpumpen är bytt för ett år sedan ungefär.
Nivån på kylarvätskan är lite låg. ligger nån centimeter över botten i exp.kärlet. Trots att jag fyller upp så tar det inte lång tid innan den åker ner på samma nivå igen, men det läcker ingenstans?
Jag provade att lufta systemet för någon månad sedan, och då fungerade vämren som vanligt i en vecka ungefär, och sen tillbax till samma problem.

Vad kan det vara för fel?
Det kan vara skönt att få ordning på nu innan det blir allt för kallt ute.

/ Leon
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Jag kan tillägga att motorvärmen håller sig precis i mitten hela tiden.
Den gick dock upp mer för ca en månad sedan, och det var därför jag luftade systemet. Sen dess har det inte varit några problem med motorvärmen.

/ Leon
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Ingen som har något tips?
Skulle vara skönt att få ordninig på värmen nu när det börjar bli kallare...

/ Leon
Ingen expert på detta, men jag tror att värmen fungerar dåligt när det finns lite vätska i kylsystemet. Fyll på och testa.

Vorsprung durch freude am fahren
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Som sagt så har jag testat det redan. Och då fungerar värmen igen, tills nivån sjunker igen, och då blir det samma problem.

/ Leon
Vatten i motor, eventuell vitrök? Det kan ju helt enkelt vara så att det inte blivit fyllt ordentligt och motorerna verkar vara lite svårluftade.

The way we see the problem is the problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.