|
|
|
|---|---|
|
Sitter och läser en artikel i tidningen Klassiker att CO halten har sänkts från 5 till 4,5 volymprocent för bilar äldre än 1985. Med undantag av vissa modeller däribland BMW 1600,1800,2000, 2002 av årsmodell 1963-1975 med dubbla Solexförgasare eller insprutningsmotor. Dessa modeller har en höjd gräns till 8.0 volymprocent. Håkan | |
|
Jag hoppas att min TISA med dubbla Weber 45 också räknas med de som får förhöjd gräns fast den inte finns med bland dem Du räknar upp Håkan. Brukar nämligen ligga på gränsen vid besiktning och skulle kraven dessutom sänkas blir det jobbigt... Länk Mvh Leif |
|
|
Ja din bil är väl den ända från fabrik med dubbla Weber eller fanns det någon mer BMW? Får väl hoppas reglerna gäller din bil också.Enligt artikeln är inte listan över bilar ristad i sten utan ändringar kan införas. //Håkan |
|
|
Vad jag vet så är det som Du säger, alltså den enda motor BMW levererat med dubbla Weber. När den är kall går den lite ojämt men när väl motorn blivit varm går den jämt och fint. När jag senast besiktigade så hade jag ont om tid innan. Jag hann inte köra en sväng för att få upp värmen vilket kanske var en av anledningarna till att jag låg på gränsen till att få igenom den beträffande avgaskravet. Mvh Leif |
|
|
Den där TISAn skulle man ju kunnat....... för !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vilken pärla !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.