AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
884

525tdsa 98 e39 vill ha mer acc från stillastående och låg fart

Ro
18
Robban1973
530i touring-93:a+540ia touring-94:a
den e KCR-chippad ställbar,har jag gjort bort mig som köpte en med automat?går de att ställa om turbon eller automaten eller dieselpump så man får mer kraft i början,innan motorn kommer upp till över 2000rpm så känns den väldigt slö innan turbon slår till då matar de på rätt bra, men tex när man ska smita imellan ut från en korsning från stillastående händer inte mycket i början.Jag har skruvat medurs på kcr-boxen tills motorn slår ifån vid accelration och sedan vridit tillbaka så den står på max utan att det slår av, eller får man mer kraft vid låga varv när den e skruvad moturs.borde väl inte va turbo eller bränsle pumpsproblem när bilen får bra kraft över 2000rpm.Automaten har ingen väljarknapp till vänster med E-S-W,bara P-R-N-D-3-2 och en APC knapp.Såg i instruktions-boken att automaten ställer om sig efter körsätt vet inte om de gäller denna låda men om den e (gubbkörd) hur lång tid tar den sig att ställa om sig då eller kan man fixa de tex koppla ifrån batteriet tex?
Ro
18
Robban1973
530i touring-93:a+540ia touring-94:a
såg att tanken e fuktig under med någon droppe,kanske har läck någon stans får hissa upp å kolla,läste man inte behövde förpump man kunde dra förbi slangen i tanken? om den e kass,men gör allt detta att den bara e slö under 2000rpm?eller vad ska jag göra, sätta en ventil på slangen mellan turbo å westgate,vad för ventil då.då en Volvo 945 turbo jag hade så lödde jag ihop ett T av bromsrör å klämde ihop änden lite men ventil vore bra,har ej haft td innan e ovan med diesel får jag erkänna,har ägt en massa BMWs senast 530i V8 fick för mig man kunde åka billigt med en tdsa 98 med kcr men e ju så slö i början,man ska väl inte skruva på staget har jag hört på en td
ab
55
abstruse
528i F10 2010
Ring KCR så hjälper deras tekniker dig ställa in boxen optimalt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.