|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, funderar på att köpa denna 540 som bruksbil vad tror ni? Är det någon som varit kollat in denna? Själv finns jag i stockholm och kan bara läsa det jag ser på blocket! VAD TROR NI ANDRA? Tacksam för åsikter. Mvh Andreas Länk | |
| Ser ju fin ut,men nu står det reserverad på den. Sen är det ju lite negativt att man endast får med 16-tummare med M+S däck. | |
StarkSenap |
Hej, tycker personligen att en annons säger ganska mycket om säljaren och bilen. Tolka detta som du vill, men jag skulle nog se mig lite omkring efter andra 540. mvh Kent |
|
Hej Kent, jo jag är inne på din linje och förstår vad du menar men undrar även om någon kanske varit och tittat på denna! Du får gärna beskriva hur du tolkar annonsen om du har tid och lust! Mvh Andreas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man köper inte en sådan bil i Helsingborg utan att kolla vem som importerade bilen ägare mm och om mätarställningen /service stämmer med vad BMWs EU databas säger. Den kan precis lika gärna rullat +10.000 mil innan den kom till Sverige.. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Håller med Hasso till fullo. Man ska även vara medveten om att denna bil inte har M-sportpaketet från fabrik utan bara vissa detaljer eftermonterade vilket också förklarar varför 16" ORIGINAL-fälgar medföljer. Sen hur dom vill förklara att 19" sitter på när en äldre handikappad dam kört bilen och aldrig varvat över 2000 varv. ___ //Ulf |
|
| Är inte så erfaren utav automatlådor men dom bör väl växla en bit efter 2000 rpm oavsett hur lugnt man kör? | |
|
Hejsan Dem 19" som sitter på har suttit på en blå bmw 540 kompressor matad innan. Som var till salu innan. Vet inget om killen förutom att han plockar in fina bilar. MVH Daniel |
|
|
Här är länken Länk |
|
StarkSenap |
Det första jag tittar på är utformningen av annonsen. En enda lång mening med en massa stavfel känns lite sådär. Sedan att man drar till med att en funktionshindrad dam använt bilen och varvat högst 2000rpm?? ja, man har hört många... men gör som hasso säger om du är intresserad kolla upp objektet noga! mvh Kent |
| Endast körd av prästfru på helgfria söndagar.... :-) | |
| "handikapad dam dvs aldrig över 2000 varv"... Så handikappade damer har en oförmåga att varva över 2000 varv, vem vet det kanske är fysiskt omöjligt :) | |
| Småkul.. Dom 2 som ägt den i Sverige heter Grålöv + Fyrlöv =) | |
|
DavidT86: inga problem att ta sig runt på max 2000 varv vid normalkörning, man kan t o m hålla 110 på motorvägen däremot så är det ju så där lagom kul att köra på det viset... ___ //Ulf |
|
|
Hej, tack skall ni ha alla som svarat. Skall nog va försiktig med denna bilen och se om jag kan hitta en bättre 540. Som ni säker gissat så har jag en 740 som jag är jäkligt nöjd med men skulle vilja ha en 540 året om då 740:n är en ren sommarbil. har ni tips på en bra 540 får ni gärna tipsa mig, den skall vara fullutrustad, bra skick och inte allt för många mil. Pris går alltid att komma fram till, uppskattar ett fint ex. |
|
|
Han som har firman köpte jag min 540 av, då ej som bilfirma. Han tar in o säljer. Snacka kan han, o dessa fälgar sätter han på alla 540 som han säljer, o sedan ingår de ej. Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
|
Andreas_740 : Stick in och pruta ner den här 30k istället. De blir inte av med den och den har stått där hur länge som helst! I dessa tider kräver en V8:a en väldigt specifik köpare... Bor du inte i trakterna kan jag sticka göra första testet åt dig. Länk |
|
|
Hej Copilot, jag finns uppe i stockholm! Om du har lust och det inte är till något besvär för dig skulle jag verkligen uppskatta om du ville titta på den och sedan skriva ner ett par raden om vad du tycker. Men bara om har tid och lust! Om du åker kolla gärna om du ser någon rost, om den är sliten inne särskilt i förarstolen, som du vet sliten förarstol= många mil :)- Ta den gärna på en provtur och stämpla eländet och se om den varvar ur på alla växlar så den inte slirar i lådan. Tack på förhand! Mvh Andreas |
|
|
Med tanke på hur många 540 det finns till salu skulle jag inte köpa denna. Att ens skriva att en handikappad dam har haft bilen.... |
|
| Jomen, sportstolar och E39:ans breda trösklar gör ju bilen till en utmärkt handikappbil, så det är nog sant.. | |
|
Snygg bil, helrätt spec vad jag kan se. Som Hasso nämner, kolla upp historiken. Lycka till! Philip Sahlsten BMW CS #1812 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.