|
|
|
|---|---|
|
Vad säger ni? Dags att sluta gnälla över skicket på våra vägar, det finns folk som har det värre =). Länk There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. | |
| Jäklar, vilket krondike. Förvånande att han kunde sitta i godan ro och filma. Man skulle nästan vilja gå ut och varna.. | |
| och det finns de som har det mycket bättre trots lägre skatter :p | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Varför skulle man sluta gnälla över våra skiiiitvägar!? Vi betalar ju en bilskatt som är utanför regelverket! Någonsin åkt E4:an från Nyköping till Uppsala!? Det är ju 2 ränndalar i vardera körfält!!! Att man ska behöva betala denna vägskatt....och så även trängselskatt på detta...så händer inget med våra vägar!? Sen struntar jag fullkommligt i hur dåliga vägarna är i vissa andra länder. Se på Autobahn i Tyskland,om du vill jämföra våra vägar...vi är inte ett U-Land.....ännu! Mvh Patrik |
|
M635 Forever: Min länk och denna tråden är inte så allvarligt menad =). |
|
|
Jösses :-), måste bli många bulor i biltaken..... (Må drabbade bilister ursäkta) |
|
| hahaha, bästa på länge! | |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Var en urladdning bara.... =) Nyligen haft en diskussion om våra vägar med en herre,vilket retade upp mig. Inget illa menat! ;-) Mvh Patrik |
Körde sönder min förra 635:as tråg i en liknande grop, vid Östberga Partihallar för några år sedan. Mvh Patrik |
| I vänsterfilen på väg mot Älsvjömässan? | |
|
Jösses!! :-) Men Ryssland är ju alltid Ryssland när det gäller vissa saker... Undrar vad vägskatt och försäkringar kostar där om man jämför mot här hemma? Svenska vägarna ja...dom är på tok för dåliga om man ser till den summan man betalar för att få köra bilen. Med alla dom skatter som betalas runt trafiken skulle vi kunna ha hur fina vägar som helst,men som till så mycket annat går det till annat skit! Tyskarna har underbara vägar..och det är inte bara autobahn det gäller,utan standarden är mycket högre högre över hela vägnätet än här hemma...så hur lyckas dom med det och inte vi? dom har ju knappast högre skatter precis... |
|
heltsonika! Aldeles riktigt!! Var du där? Det var en 635Csi med kjolpaket, i färgen Bronzit beige metallic. Mvh Patrik |
| M635 forever: Nej men nu är det gupp åt andra hållet a la Esrange. Kör man rödljusrace från rondellen vid E4'an och söderut är det säkrast att hålla sig i högerfilen om man vill stanna kvar på jorden även om risken finns att oljetråget ryker även i högerfilen... | |
|
Men oj! Misstänker att den lokala bildelsförsäljaren fick en hel del hjulupphängninsdelar sålt efter detta :). Riktigt så dåliga är inte sveriges vägar, men jag håller med om att med tanke på den sjuka skatten vi betalar på alla möjliga sätt, så borde vägarna vara ännu bättre! mvh Jeppe |
|
|
Haas: Ett exempel från Mosvka, upp till ett hundra hk är skatten (transportskatt som den kallas) 7 rubel per hk (och år utgår jag ifrån). 20 rubel/hk om motorn har 100-125 hk och 30 rubel/hk för 125-150 hk. 150-200 hk, 45 rubel/hk och 200-250 hk 75 rubel/hk. Har motorn mer än 250 hk betalar man 150 rubel per hk. Därmed skulle t ex min V12a kosta 13000 kr i skatt. Gällande försäkring verkar ett företag (som exempel) räkna med ungefär 5% av bilens marknadsvärde som kostnad för försäkringen. Deras bonussystem är sådant att man per år får 10% rabatt om man under året inte haft mer än en skada som kostat maximalt 50% av försäkringsavgiften. Denna bonus kan uppgå till 50%. |
|
|
Moskva, v före k. Tilläggas bör att varje region själv kan bestämma vilken fordonsskatt man vill ta ut. Moskva är troligen som vanligt i en klass för sig, alltså dyrare än andra platser/städer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.