AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
825

335 ägare skulle ni kunna hjälpa mig med några frågor, tack

JF
257
JF.
335i Coupe -07
Tänkte hör med er som har 335 vad den snittar när ni kör i stan?
Och är ni nöjda med prestandan? Finns de några kända barnsjukdommar på den? Något annat man ska tänka på innan köp?
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Har inte kört så mycket bara i stan, men jag kan tänka mig att du hamnar på ca 1,1. Naturligtvis helt beroende på körstil.
Bilen går att köra förvånansvärt snålt.

Prestandan var jag helt och hållet nöjd med. Uppfyllde verkligen mina förväntningar. Men helt nöjd är man ju aldrig så jag har trimmat den lite =)
Om man nu ska se nåt problem med bilen så är det just att prestandan är lite "bortbyggd". BMW har gjort bilen lite för tyst och bekväm. Man känner inte hur fort det går. Men och andra sidan så är det kanske ett I-landsproblem och nån annan än mig kanske tycker att det är precis så det ska vara. Tyst, bekväm och snabb.

Själv vet jag inte om några barnsjukdomar. Vet däremot om några som haft fel på bilen direkt efter leverans. Min har fungerat perfekt helatiden. Har nu kört ca 1000 mil.

Som alltid så ska man väl kolla upp vad försäkringen kostar i förhand, så att man inte får en otrevlig överraskning.

Ska du beställa en helt ny?

//Erik
Buspelle
Min ligger på 1,2 i stockholmstrafik. Har inte haft några fel alls på bilen som nu gått ca 2000 mil.
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Ja, min ligger nog på 1 till 2 liter har problem att släppa gasfoten :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.