|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! behöver lite hjälp, jag satte i naviläsaren imorse för testa den igen. (jag har bytt batteri skulle se om det hjälpte) förut när den var inkopplad blev skärmen svart. nu provade jag och det började ryka från den blå kontakten. fick ur den snabbt men nu är skärmen helvit. förut hade jag ju iallafall färddatorn på skärmen. någon som vet vad jag kan göra. mvh johnny | |
|
Det finns säkert in kortis inne i enheten, svårt att precisera utan undersökning. Felsökning hos någon som servar elektronik bör kunna ge resultat, sen om det går att skaffa reservdelar är en annan fråga. FP |
|
|
Tack för svaret Folke! jag slängde navienheten i soptunnan direkt. men vad behöver jag köpa nytt förutom navin? är det videomodulen som också gått sönder eller kan det vara något annat. jag har läst här på forumet att man kan koppla förbi den. är den inkopplad nu så så lyser skärmen vitt. och hur gör jag med kabeln mellan navin och modulen för den blev lite bränd i den blåa kontakten(stiftet) mvh johnny |
|
|
Vad säger du slänge du navin!? Hämta upp den ur soptunnan så köper jag den av dig :) MVH Rasmus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.