|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Är det någån här på ap som varit tvungen att skrota en bil i rätt bra skick bara för att den är svårsåld?? Själv så har jag en rätt fin BMW 320 touring -89 som jag ej fått sålt, den är påkostad ca 15.000 kr i min ägo (ca 1 år) och man verkar inte ens få ut 10.000 för den nu. Hellre än att sälja den för 6-7 tusen så skrotar jag hellre den då den är värd mer i delar... Är det så att e30 touring inte är så poppis på begmarknaden? varför vill ingen köpa? Måste bli av med den då jag har för många bilar, synd bara att man inom snar framtid måste skrota ner en bra bil för att ingen vill köpa den... Nån annan som råkat ut för nåt liknande? | |
|
Kanske är kombinationen Touring och 320 som gör det extra svårsålt, inget av dessa brukar väl vara särskilt eftersökt hos unga grabbar som vill köra E30. Har du en länk till din annons? __________ |
|
|
Tycker min ser ganska ungdomlig ut och jag anser att den är ganska sportig eller va man ska säga.. Annonsen Länk |
|
|
Jag tror ungdomar vill inte ha Touring och de som flesta som vill ha Touring vill inte ha stylingen! Om du har original fronten så skruva ditt den, tror du får såld bilen snabbare då. M3 E30Länk |
|
| Orginalfronten följer med. men det är ju sant om jag tar bort bården+solfilm+fronten så kan ju fast nån gubbe köpa den... | |
|
Precis. Sannolikheten att en gubbe köper en 320 kombi är högre än en stylingsugen 18 åring. Försök återställa den så mycket som möjligt så tilltalar du en större målgrupp = bort med stylingfronten, ögonlocken och dekalen i framrutan. //Lövet |
|
|
Du har byggt den i ett utförande som endast tilltalar ett fåtal därav omöjligheten att kränga den, fronten måste bort (passar bättre på en superstylad 2 eller 4-d) är det rost längst fram på höger tröskel? Överdragsklädseln är ingen hit och borden gör också att köparna uteblir, det gäller att tilltala som många som möjligt, hade du haft en 325iT hade dessa detaljer inte alls varit lika viktiga att åtgärda eftersom folk då hade hade varit mycket mer intresserade och sett förbi alla förändringar, det gör inte 320iT köparna. Mvh Stephan |
|
|
Bättre att en gubbe köper den än ingen alls! :-) M3 E30Länk |
|
| Nej inge rost på tröskeln, bara på framskärmen MVH | |
|
Sälj den fronten separat så får du in en slant __________ |
|
|
Sålde min 325 touring iofs 3 år sedan nu men det var totalt dött i telefon och sedan ringde en gubbe i typ 50års åldern och köpte den direkt... Men hade även lagt upp den på nån biltidning där det är lite äldre folk som kikar och det var några äldre gubbar som ringde och ville köpa men då var den redan såld. Gör dig med froten och försök fixxa bilen så den ser orginal så lär den tilltala någon iaf... Trist med den lilla motorn men det kan du ju inte göra så mycket åt:P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.