|
|
|
|---|---|
| Tänkte kolla om d är nån som vet om man bör/måste justera om spännrullen till kammremmen efter att man kört några tusen mil. Vad jag menar är alltså släppa på spännaren, låta den spänna ut remmen å sen dra åt den igen. Tänkte eftersom remmen måste ju töja ut sig efter ett tag... | |
|
Tjena Chrille. Har aldrig gjort det på mina bilar som haft m20 motor. Har genom åren bytt flertalet kamremmar och spännrullar men aldrig efterjusterat någon spännrulle. Jag kör max 6000 mil med rem och rulle. Mvh Danne. |
|
| okej. men då spinner jag vidare litegrann angående kammremsbyte. Bör man byta vattenpump när man byter rem? en pump måste väl hålla längre än 6000 mil? | |
|
Tjena igen. Bytte vattenpump första gången i min 325 touring när den hade gått 22 400 mil. Detta var i samband med att jag bytte rem och spännrulle. Har bytt rem och rulle ytterligare två gånger sedan dess utan att byta pump. I dag har den rullat 34 000 mil. Byter nog pumpen vid nästa rembyte som inträffar vid 38 000 mil. Så nog håller de mer än 6000 mil. Mvh Danne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.